Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Danskertriumf i Teichwiesen marathon 08.02 (+pics)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Danskertriumf i Teichwiesen marathon 08.02 (+pics)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 09/02/2009 :  17:26:38  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Efter en hyggelig aften med spisning og snak var det søndag tur til andendagen af weekendens program i Hamborg...

... nemlig det lille løb Teichwiesen marathon, som bekendt arrangeret af vor tyske løbekollega Christian Hottas. Foruden Vagn, Mogens, Jerk og jeg selv var der ikke færre end ialt 12 af lørdagens deltagere til start blandt det 18 personer store startfelt... fint at se opbakning til Hottas' løb !

Vejret var koldt, rigtigt koldt faktisk... men vi undgik heldigvis nedbør... den kom i form af sne netop som Jerk og jeg... desværre lidt sent på dagen... påbegyndte hjemkørslen til København. Men først løbet... der løbes 16 gange rundt på samme strækning, som byder på diverse på bakker og sving, som alt ialt dræner for lidt energi. Men det var nu ikke personligt mit største problem denne dag.. det var nogle MEGET onde vabler, som gjorde, at jeg dårligt kunne gå, endsige løbe... ja, i skrivende stund mandag eftermiddag kan jeg stadig dårligt gå... vistnok det værste jeg endnu har oplevet i min marathonkarriere. Gad vide, om det var fordi søndagens løb var mit marathon nr. 13 ... 113 ! Hvem ved... det var i hvert fald en af de dårligste oplevelser og 'præstationer', jeg har haft.. og jeg håber, at jeg med de kommende løb hurtigt kan få dette mareridt bag mig. Selve løbet fejlede selvfølgelig ikke noget... dog skulle vi nok lære Christian at møde til tiden...

... her ser vi de utålmodige løbere 09.15 ventende...

...men ellers var stemningen i top og forplejning med varm te og kager var som forventet. Her er Christian så dukket op...

... og vi kan snart påbegynde vores rundture.

Først spaseres der over til startbænken på 'den anden side'...

... på vej ser vi fra højre Vagn og Mogens.. og til venstre Jerk W. Langer, der denne dag på rigtig flot manér fik sin første marathondublet i hus. Stort tillykke med to flotte præstationer, Jerk.. og tak for en hyggelig weekendtur !

Stemningsbillede.

Her en hollandsk løber, Sjoerd Slaaf, der løb 105 marathonløb i 2008... det er også en slat !

Så skal vi starte...

... sådan... og så er vi igang.

I starten gik snakken livligt, senere blev der løbet igennem af nogle.. og snakket videre af andre.

Mere.

Her løbets nr. 3 idag, Ralf Vollmer.

Og her den vindende danskerdou, Mogens Pedersen og Vagn Kirkelund, der tog løbets to første pladser, flot løbet, drenge !

Mogens igen.. han løber så hurtigt, at billederne bliver uskarpe.

Vagn kæmper.

Sjoerd Slaaf i fin stil... og mod en sjetteplads.

Jerk i jubel over sin første dublet.

Stemningsbillede.

Til sidst Christian Hottas og Hartmut Feldmann på vej i mål, kun et minuts penge efter Fedtmule-figuren.

Tja... endnu et løb kom i hus... i et for mit vedkommende sandt smertehelvede og vabel-klumpfødder... men ok, selv under sådanne betingelser er det måske NETOP en tilfredsstillelse rent mentalt at kæmpe igennem. Andre sportsgrene byder også på tilfredsstillelse...

... meen... naah... jeg holder mig til løb, også når det gør ondt. Tak for denne gang.

mvh. Tor

PS: Christian Hottas løbsberetning kan læses her: http://teichwiesen.myblog.de/teichwiesen/art/6276019/FEM-275-Teichwiesen-563-Manfred-Krug-Marathon-am-08-02-2009-Ergebnisbericht

My marathons - stories, pictures and videos: http://www.temperance.dk/blog/

claudia
Aspirant

Kaltenkirchen
posteringer 2

Skrevet - 09/02/2009 :  23:44:25  Vis profil  Besøg claudia's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Thor!
Flot rapport og godt gjört! Men hvis du er löbet 18 runder, saa har du gjört lidt for meget (maaske har du derfor faaet vabler...- det er normalt kun 16 runder plus det lille delstyk i begyndelsen! Du maa sige til, hvis jeg skal oversätte rapporten til Christian, isaer delen mht at möde til tiden!
Hilsen
Claudia (ogsaa med först dublet sidste week-end)
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 10/02/2009 :  09:07:33  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tak Claudia,

det er rettet... og tillykke med din første dublet, endda med kvindesejr i hvert løb ! Det er en fornøjelse at se dig løbe... ... let og ubesværet ser det ud.

Hils i Tyskland...

Tor

Til toppen af siden

Mogens_HQ
Aspirant

Måløv
posteringer 2

Skrevet - 11/02/2009 :  13:26:32  Vis profil  Besøg Mogens_HQ's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Det er rigtig godt at se hvordan marathonløb kan være en livsstil. Dine beskrivelser og billeder gennemsyres af en løbeglæde, glæde ved naturen og specialt en glæde ved at møde nye mennesker og gamle kendinge til fællesskab om en facination. Så kan verden jo gå sin skæve gang. Men sålænge der er folk som dig,- så er der da et håb!

Hilsen
Mogens
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 11/02/2009 :  18:41:27  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tak skal du have, Mogens, og velkommen på Dourun

Det herlige er jo, at der er mange ligesom mig... og sammen deler vi glæden ved at løbe... og her taler jeg ikke kun om marathonløbere men om aktive og entusiastiske mennesker i al almindelighed.

Ses derude...

Tor

Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page