Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Flot 2-plads til Mogens i Ôjendorfer See marathon
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Flot 2-plads til Mogens i Ôjendorfer See marathon
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 07/02/2009 :  22:57:57  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Anden weeekend i februar og klar til årets anden marathondublet, ja for dagens nr. 2 og absolut nr.1 blandt danskerne, Mr. DoubleMan himself, Mogens Pedersen, årets tredie. Tid og sted idag var det lille Öjendorfer See marathon i Hamborg, arrangeret af den tyske marathon club 100 og ved Lothar Gerke... endnu engang et fejlfrit arrangement med forplejning før, under og efter løbet, god stemning og i det hele taget på det vi på jysk kalder "i orden".. og til den nette sum af 8 euro. Mange tak for en fin dag, Lothar !

Vi var seks danske løbere til start, heriblandt vinderen af lodtrækningspræmien blandt de første 25 tilmeldte til næste GARMIN Rudersdal marathon... her ser vi Claus Ø, Christensen modtage sit GARMIN FR405 ur. Tillykke !

(læs mere om løbet d. 22 marts her: www.rudersdalmarathon.dk)

Ok, herefter gjaldt det dagens løb.

Til venstre min rejsemakker denne weekend, Jerk W. Langer, på vej til at hente sit startnummer. Se iøvrigt morgenTV på TV2 på mandag, der vil Jerk fotælle om noget spændende !

Der var gang i den allerede fra morgenstunden.

Lidt brød og kaffe inden løbet gjorde godt... forplejningen var som nævnt i top.

Medaljer til dem, der idag havde deltage mere end ni gange i løbet i 2008.

Vor tyske løbeven Werner Burmeister, der satte ny PR idag, flot løbet ! I baggrunden til venstre Christian Hottas.

Danskerbillede dog unden Claus... fra venstre Vagn Kirkelund, Jerk W. Langer, Mogens Pedersen, Tor Rønnow og Claus Egedesø.

Lothar byder velkommen...

Startfeltet.

Lothar 'overdrager' løbet til Hans Joakim Meyer. I baggrunden Arne Franck, der pga. skade nøjedes med at tage billeder idag.

Så er starten lige gået, klokken er 09.00.

Til højre Mogens... og i blåt til venstre svenske Susanne Gren.

Claus langs søen. Vejret var småkoldt og fugtigt.. ok.. men ikke heelt optimalt... og stierne var smattede.

Claus og Jerk kæmper.

Stemningsbillede.

Et mere.

Og endnu et.

I orange den kække speaker fra Elbtunnel marathon.

Der tankes op.

I skoven er der fugle og mange spændende ting...

... må man sige...

... det er bare dejly... at være træ.

Nå, tilbage på sporet.. her vores indiske løbeven Hirendra Kurani, der som af en de få indere i verden (!!!) har over 100 marathon på samvittigheden.

Blik over søen,

Her Mogens og løbets vinder Ulf Kordtomeikel. Tillykke til begge, rigtigt stærke præstationer !

Videre.. stemningsbillede med de langsommere løbere stadig på ruten.

Et større fugletræk på himlen lavede mønstre...

... andre driblede rundt på isen i søen.

Endeligt blev det så min tur til at komme i mål.

Efter løbet vankede der suppe...

... sådan...

.. og til sidst var det bare at sige farvel til netop indkomne Susanne og til løbet idag.

Imorgen søndag skal vi så på den igen, Jerk skal prøve kræfter med sin første dublet... og vi andre skal vel bare igennem. Mon ikke der venter en 1-plads til Mr. Pedersen ?

mvh. Tor

UPDATE 10-FEB-2009

Tilføjer et par billeder af min tyske ven Arne Franck. Først fra ventetiden inden løbsstart.

Billede fra løbet.. her sammen med Claus Ø. og Jerk.

Igang med mit nye kamera Olympus Tough 8000. Løb desuden med GARMIN FR305... det foretrukne ur i fugtigt vejr.

Glad på vej i mål.

My marathons - stories, pictures and videos: http://www.temperance.dk/blog/

pebe
Stjernemedlem

auning
posteringer 178

Skrevet - 08/02/2009 :  01:53:43  Vis profil  Besøg pebe's hjemmeside  Svar med kopi af besked
endnu en fin beretning - tak for den - halløjsa sikken nogen træer de har ved den sø , spektakulært ville leth sige hvis de var passeret under et cykelløb !!

/Peter.
jeg jagter ikke personlige rekorder men personlige sejre
Til toppen af siden

kirsten frederiksen
Æresmedlem

bønnerup
posteringer 381

Skrevet - 10/02/2009 :  10:20:24  Vis profil  Besøg kirsten frederiksen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Sikke fine billeder! Men hvordan holder I til at løbe alle disse maratons??? Man bliver jo noget misundelig, når man selv kæmper med at komme til at kunne holde til at løbe 25 km om ugen.....

Kfre
Til toppen af siden

kirsten frederiksen
Æresmedlem

bønnerup
posteringer 381

Skrevet - 12/02/2009 :  08:26:03  Vis profil  Besøg kirsten frederiksen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej torr, jeg vil virkelig gerne høre noget om, hvordan I/du bærer jer ad med at holde til at løbe så meget, hvad kan vi andre lære? Det kan jo ikke kun være held

Kfre
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 12/02/2009 :  09:21:37  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Kirsten,

det er en længere forklaring, tror jeg. Jeg tror, der er nogle ting, som dels er gennemgående og dels nogle ting, som er meget specifikke for hver person.

De gennemgående:

1) Man løber et stykke under højeste præstationsniveau
2) Man træner meget (her er jeg så undtagelsen)
3) Man har lyst til at løbe mange løb
4) Store mentale kræfter og viljestyrke
5) Hurtig fysisk restitution

Personspecifikke:
A) 'Løbekrop' (og/eller 'talent' for at løbe)
B) Få eller ingen (længere) skadesforløb
C) Løbestil ?

Ikke alle behøver at være i spil for hvert individ.

Kan dette bruges ?

Tor

My marathons - stories, pictures and videos: http://www.temperance.dk/blog/
Til toppen af siden

kirsten frederiksen
Æresmedlem

bønnerup
posteringer 381

Skrevet - 12/02/2009 :  12:04:35  Vis profil  Besøg kirsten frederiksen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Ja, det gør det, men især er det jo interessant, hvordan man undgår skader, det er ihvertfald min store udfordring. Du nævner chi-løb på din flotte hjemmeside, det kan nok også være interessant at dyrke, men ikke helt let at lære, når man ikke kan se sig selv, og der er jo også en del diskussion om dette.
I forhold til at løbe under sin max, gør du så det i løbene, eller er det kun under træning?

Kfre
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page