Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Zürich Nytårsmarathon - vi klarede det ! (+pics)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Zürich Nytårsmarathon - vi klarede det ! (+pics)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 01/01/2009 :  20:48:19  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked

Dette er en beretning fra årest første marathonløb i 2009 - Zürich New Years marathon !

Jeg var jo til 2007-udgaven af løbet men måtte udgå efter 24 km med stærke smerter i højre knæ... (http://www.temperance.dk/blog/stories/Zurich_2007.htm) og derfor var det mig meget magtpåliggende at gennemføre denne gang ! Af samme grund valgte jeg desværre grundet efterveerne af sygdom at stå over i Socialmarathon d. 31/12-2008, men min rejsefælle Jørn Pedersen løb også Socialmarathon og fik således, som vi skal se, lukket begge løb og blev således den første dansker til at løbe to marathon indenfor 24 timer på to forskellige datoer i to forskellige år i to forskellige lande. Stort tillykke til Jørn med denne seje præstation og min dybe respekt for indsatsen !!!

For min egen del var beslutningen helt rigtig, da dette nytårsløb skulle vise sig at blive et af de allerhårdeste marathonløb, jeg nogensinde har prøvet, vel kun overgået af Chicago 2007 (pga. den ekstreme varme), Swiss Alpine 42K og Extremmarathon (begge pga. de mange højdemeter mv.). Men jeg kom med møje bevær igennem og er svært stolt og glad over dette ! Jeg vil anbefale løbet til erfarne marathonløbere, der vil prøve noget virkeligt usædvanligt.

Turen startede mere end smukt i Kastrup Lufthavn...

... og efter en bumletur med luftbussen ankom vi sikkert i Zürich.

Her kunne vi så tage en gratis hotelbus, nemt og absolut god service...

... og kunne i ventetiden konstatere, at man løber efter det samme i Schweiz som alle andre steder...

Her er vi så ankommet vores lækre værelse på Hotel Mövenpick-Zürich Airport, og vi kunne sove lidt inden nattens udskejelser.

Jeg må tilstå, at jeg var på piller denne dag... puha, influenza og maveproblemer er en grim ting.

Her ser vi nytårsmiddagens største sus...

.. eller.. det var måske mere den lækre Mövenpickis, som jeg naturligvis måtte have på netop dette hotel.

Hjemme var det tid til Dronning Margrethe d. II's nytårstale... men den så vi jo ikke... så her er den.

http://www.dr.dk/odp/player.aspx?mt=programstab&st=&uniqueid=875590&furl=/odp/default.aspx%3Ftemplate%3Dprogram%26guid%3D498E0422-A4AF-4D47-8161-12E38E813FD6%26back%3D%252Fodp%252Fdefault.aspx%253Ftemplate%253Dprogramserie%2526guid%253D51A5E4B5-B4BC-42F3-BF5C-E9F2B46EAC70%2526back%253D%252Fodp%252Fdefault.aspx%253Ftemplate%253Dprogrammer%2526guid%253D&surl=/Forms/Published/PlaylistGen.aspx%3Fqid%3D875590%26odp%3Dtrue

Hotellets forhal.

Flyankomster og afgangstider i væggen... blær !*

Og udenfor..se så her: SNE !!! Vejrudsigten havde ellers meldt klart vejr hele ugen optil... og nu skulle vi altså bimle rundt på nyfaldet sne og issmat... det var dette, der gjorde løbet helt ekstremt hårdt !

Nå... så skulle vi så til det... transporten til løbet... først busshuttle tilbage til lufthavnen, derefter regionaltog til Zürich HB og derefter togskift (linie S3 eller S12) til Schlieren.

Nemlig.

Ankommet !

Bum bum.. hvor skal vi gå henad... ah.. der er et skilt. Derefter kunne jeg kende det som fra to år siden... og vi havde ca. 15 minutters gang til startstedet.

Sådan så det ud.

Så er vi fremme, der er leben i hallen.

Stemingsbillede.

Inden løbsnummeret blev udleveret, skulle vi først udfylde sådan en fætter her...

... og så kunne nummeret uddeles. Al logistik forløb perfekt og i det hele taget skal løbsledelsen roses for deres flid og hjælpsomhed, også mht. forespørgsler på mails osv.

Så skulle der skiftes sko og gøres klar.

Sådan, Jørn og Tor er klar til Zürich Nytårsmarathon 2009 !

Hvad sker der så... jeg bliver 'råbt an' som Spiderman... og af ingen ringere end den schweiziske top-triatlet Konrad von Allmen (deres svar på Rasmus Henning !), der blev nr. 2 ved Swiss Alpine 78K i 2008 i tiden 6.15 !!! ... her ses vi Spidey-billedet fra i sommers...

(og link til løbsberetningen: http://www.temperance.dk/blog/stories/Swiss_2008.htm)

... og her så denne aften's to udgaver af Konrad og Tor.

Konrad vandt løbet i den efter forholdene nærmest ufattelige tid 2.55 og fik taget en hel 'kanalrundtfart' på mig, helt vildt. CONGRATULATIONS, KONRAD !!!

Der var faktisk mere fin deltagelse i løbet, idet vinderen af sidste års Jungfrau-Marathon på kvindesiden også deltog i marathon, Andrea Huser, der forøvrigt har EM-guld i mountainbike (hun vandt i tiden 3.30). Ligeledes mountainbiker og VM-medalist Urs Huber deltog i marathon hos herrerne, og løb sit første marathon nogensinde på 3.02.57, det må siges at være pænt ! Endeligt deltog endnu en medaljevinder, nemlig engelske OL-bronzevinder (også cykling) Emma Pooley, og hun satte selv under de meget vanskelige forhold idag ny rekord for løbets 10 km distance for kvinder med 40.07. Ja, alt dette så vi jo ikke meget til, men det er da en sjov ekstra facet til løbet og viser, at små begivenheder godt kan rumme store personligheder !

Nå, tilbage til billedserien... nu nærmede starten.. og År 2009 .. sig hastigt...

Formand Jørn er klar, Fedtmule ditto.

Så trasker vi ud til startstedet, her igennem det senere målområde.

Fronten af startfeltet... der var 115 fremmødte til marathon (og 104 til halv, og 143 på 10 km) !!!

Der bydes velkommen.

Mere.

Jørn igen... fantastisk præstation !

Tor - efter sygdom rimeligt klar efter forholdene... og jeg gav alt, hvad jeg kunne mobilisere !

Man kan lige øjne 'start' på skiltet...

.. og det var lige, hvad vi skulle...(23.59 på den vejrrobuste FR305)...

kl. 24.00 !

2009 !!! Godt Nytår !!!

Afsted vi skal... til de få tilskueres jublen og fyrværkeri i horisonten. Meget specielt at løbe på netop dette tidspunkt !!!

Bæmærk underlaget.

De første par km. var feltet rimeligt samlet, derefter blev vi alene i natten, omend mange i klumper af 2-4 løbere.

Ja, der var ikke så meget at fotografere.

Til højre fornemmer vi den 'flod'/kanal, som store dele af ruten forløb langs med... personligt synes jeg det var meget specielt og stemningsfuldt at løbe her.

En bro forceres.

Karakterisktisk billede mht. vejvisningen.

Depot.. med VAMRT vand og energidrik... meget velvalgt denne vinternat.

Stemningsbillede.

Mere.

Og mere endnu... bemærk de brændende træstammer, en fikst og stemingsfuldt tiltag.

Her hollanske Marcel Hermanns, som jeg igennem 5-6 km etablerede et godt 'samarbejde' med, vi skiftedes til at trække og fik løbet nogle hurtige kilometre ind... tænk sig, Fedtmule-figuren fik løbet nogle kilometer ind til 5.10/km, på denne nat, under disse forhold.. så deet...!

I længden kunne jeg dog ikke følge med og Marcel kom i mål godt 25 minutter før min sluttid på 4.59... men pyt med det, jeg fik taget revanche på dette løb og leverede en alle parametre taget i betragtning rigtig god præstation, det er i hvert fald, hvad jeg selv tænker og føler er sandt.

Her kommer Fedtmule i mål 01.01.2009 kl. 04.59 - sikke en nytårsnat !

Ja... så skulle vi efterfølgende hjemad igen, her passerer vi på vores iøvrigt lille 'ultratur' mod togstationen (vi gik forkert) et lille blikfang... så kan I lære det, piger !

Ja, to gange tog igen og shuttlebus, derefter et varmt bad og så lidt skønhedssøvn !

Vågnet igen og efter morgenmaden... se så her, lækker blå himmel.

Hotellet i dagslys.

En glad men pgså meget træt Tor... nu med ét (1) marathonløb i bæltet for 2009.

Tilbage i lufthavnen kan vi konstatere, at jul og nytår nu er emner på kraftig retur.. vi tager lige dette sidste med.

Swiss ventede for at servicere os.. og tænk sig, stewardessen kendte faktisk til løbet, vi lige havde gennemført... så vi fik lidt ekstra 'attention'.

Farvel og tak til Schweiz for endnu en unik oplevelse !

Herligt flyvevejr ventede os...

... og vupti, så var man snart hjemme !

Ja, det var det...løbeåret 2009 er givet op !

Nu vanker så nytårsforsætterne og slankekurene rundt om i det ganske land...

.. det skal nu blive ok at slippe brunkagerne og konfekten.. og komme lidt på arbejde igen osv. Ja, for min del går ferien på hæld, det gør denne beretning også, tak fordi du læste med og rigtigt godt nytår !

mvh. Tor

PS: Flere billedindtryk her: http://running.online-foto.ch/njm2009/index.php?id=njm_show_pics&cat_id=1&language=DE

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/

5-tårns-marathonJørn
Æresmedlem

Kalundborg
posteringer 603

Skrevet - 02/01/2009 :  00:32:59  Vis profil  Besøg 5-tårns-marathonJørn's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.
Hvad fanden laver du oppe så sent ???, skulle du ikke sove !!!.

Tusind tak for en rigtig god (men hård) tur, det er en fornøjelse at rejse sammen med dig, og tak for at du tog mig med på denne tur.

Da vi ankom til København, hentede jeg Majbritt, som havde fejret Nytår i Cirkus bygningen sammen med sin søster, og vi kørte så hjem.

Heldigvis kunne hun køre, for jeg var godt nok træt, især med tanke på at jeg kun havde sovet en time natten før Social Marathon pga forkølelse.

Så jeg er godt nok lidt stolt over at jeg fik gennemført Nytårs Marathon, og jeg kan kun give Tor ret i at det var et hårdt løb, men det var grundet underlaget, og for mig som fik ca 3 km oveni, sammen med 3 andre, idet at nogle møgunger havde lavet om på afmærkningen, da vi havde 7 km igen, og det var ikke lige det man manglede på det tidspunkt, så tiden blev derefter.

Jeg har lige nået det punkt hvor man er så træt at man slet ikke kan sove.

Her til slut en anbefaling til alle jer andre, prøv dette løb ved lejlighed !!!.

Nu vil jeg snart gå igang med at forberede Vinter Marathon, og husk nu der er INGEN eftertilmelding.

Hilsen Jørn.

www.5-taarns-marathon.dk

Løb med Hjerte,Hjerne og Holdning. JP
Til toppen af siden

shortrunner
Stjernemedlem

Hillerød
posteringer 137

Skrevet - 02/01/2009 :  09:51:47  Vis profil  Besøg shortrunner's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor
Tillykke med årets første marathon!
Sejt løbet af jer to løbetosser!
Da Michael H og jeg var Zurich lagde vi os mærke til plakaten fra Stockerstrasse sjovt nok!
Godt Nytår!
Mange hilsner Allan!
Til toppen af siden

whatwhatwhat
Æresmedlem

Nykøbing F
posteringer 259

Skrevet - 02/01/2009 :  09:52:41  Vis profil  Besøg whatwhatwhat's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Sikke en måde at 'springe' ind i det nye år på! Det må prøves næste år.

Suverænt, at I begge gennemførte - specielt når man tænker på, at I begge var sygdomsramte.

Stort tillykke med at have gennemført løbet.

/Jørgen
Til toppen af siden

cia1
Æresmedlem

nyborg
posteringer 228

Skrevet - 02/01/2009 :  17:59:16  Vis profil  Besøg cia1's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Rigtigt godt nytår og tak for endnu en løbsberetning, der er til inspiration

Dyb respekt....til jer begge.

Jeg ønsker for jer, at I må holde jer skadesfri og lige så overskudsløbende i 2009

Venlige hilsner Cecilia
Til toppen af siden

sorhol
Æresmedlem

Helsinge
posteringer 677

Skrevet - 03/01/2009 :  01:22:41  Vis profil  Besøg sorhol's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor og Jørn,

Tillykke til jer begge 2.

Godt løbet.

Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page