Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - BILLEDSKØNNE Sommermarathon 2008 i Kalundborg
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 BILLEDSKØNNE Sommermarathon 2008 i Kalundborg
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 14/07/2008 :  00:29:01  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
På denne dag præcis 1/2 år efter årets Vintermarathon i Kalundborg var det så tid for en 'sommerudgave' af løbet. Og hvilken herlig udgave !!! Jeg vil sige, I må gerne arrangere Sommermarathon mange vintre fremover... med solskin, 22 grader og en let friskende vind... gode depoter og søde hjælpere... og, nåhr ja, bakkerne... dem tager vi squ med ! Vi er Lars, er vi !

Her er vi ankommet til Munkebo Stadion og skal afhente løbsnummeret til dagens marathonløb... og jo, nogle til den halve distance.

"Fedtmule" ?

Udenfor stimlede løbere og familier osv. op, snakken gik. Det tegnede til er super dag.. og det blev det !

Herligt at se Stadion i grønt igen (som vi jo gjorde til Banemarathon i 2007).

Så er kl. næsten 10 og vi bimler frem til start...

Phillip er glad.

Startfeltet.

Med nr. 2 i midten løbsarrangør Jørn Pedersen.. en hurtig nedtælling 3-2-1 og ...

... løbet er igang ! Alvorlige miner ? Jamen... denne rute er heller ikke noget at spøge med, den er hård, er den !

Afsted den går... en halv omgang på Stadion og derefter ud på Røsnæs.

Feltet er endnu samlet... snart blev det sprængt i stumper og stykker.

Forbi de heppende tilskuere...

... og de parkerede biler.

Igennem parken.

Allerede her sakker jeg bagud...

... men dog ikke helt tabt.

Den første lille stigning... de rigtige bakker vanker forude.

Stemningsbillede.

Lidt nedad går det også ind imellem... i sagens natur, når vi starter og ender samme sted.

Så kommer det første 'alvorlige' bakke !

Av, av for den !

Udsigten kunne man dog ikke klage på !

Hvis jeg ser lidt 'trængt' ud her, så er det nok fordi, at jeg tilsyneladende plages af en skade, der er på turné i min krop... først var det for et par weekender siden højre knæ, så vabler, så venstre achillesscene.. og nu idag hekseskud eller lignende i ryggen... det var faktisk bedst at løbe... og hvergang jeg stoppede ved depot, låste ryggen og jeg måtte ned på knæ for pigerne ved depoterne. Gad vide, hvad de har tænkt ?

Nå, ikke mere om min ynk... næste mandfolkebakke venter.

Mere flot udsigt.

Bryster forude.

Lidt ned.. og så op igen.

5 km er hjemme.

Så nærmer vi os den flotte sommernatur på Røsnæs, virkeligt herligt at skue disse marker og scenerier i grøn og korngul pragt !

En sten-dimmer, som der jo er mange af på disse kanter.

Mere.

Videre... der er stadig mennesker at se.

Trafikken var nærgående til tider... men det vidste vi jo.

Flotte kornmarker... det var bare så flot !

Sideskift.

Kalundborg ! Stedet, hvor jeg har løbet flest marathon i Danmark !

Mere skøn natur.

Golfbane forude !

Sådan !

Mere.

Lidt senere skulle der så drejes mod højre, der løbes mod Kallerup.

En bete bakke igen.

Vilde valmuer.

På toppen af bakken... flot udsigt mod havet !

Den karakteristiske Allé-agtige nedkørsel.

Heste græsser i sommermarken.

Mere havblik.

Mark, løbere, vand. Very najs.

Bliver det flottere ?

Ok, 10 km er i hus, det drikker vi på !

Stor tak til de venlige og glade hjælpere idag... uden dem, intet løb !

Optanket... og klar til næste stejle bakke.

Mere idyl...

... und noch mehr !

11 km.

Vindmøllerne havde lidt at lave idag... men vinden var nu mere forfriskende end generende for os løbere idag.

Vi løber videre, her at langt lige stykke med udsyn hele vejen.

En karakteristisk elboks.

Exit Kallerup.

Flere kornmarker.

Endnu en sten-dysse.

1-2-3... BAKKER !

... en hel serie af bakke op - bakke ned... hårdt for krop og måske især sind.

Her nedad.

Mere.

5-Tårns Motion ! Kæmpe tak for et super-duper løb, det kan I gerne gentage ? Og på hvilken dato skal vi løbe Adventsmarathon i år ? Vi vil have MERE !

Mere bakke kan du få, Goofy !

Pu-ha, så er det ved at være overstået... snart en forholdsvis nem hjemtur mod Stadion... inden hele ruten jo skal forceres igen for os på marathon.

Her en hest, der spiller blindskak... 1.e4 c5 2. Sf3 h6 ... og jeg står allerede bedst...

Hmm.. suspekt, Tor, suspekt... nå... videre...

Sidste depot inden Stadion... for Søren, hvor det var godt med noget vand og et stykke banan.

Et glimt af havet igen.

Mere her.

Et lille uheld skulle v også drible forbi.

Videre... her går det nemt.

Her begyndte vi så at møde modkørende løbere, her Jørn himself... som var i god form idag !

Morten Pihlsbeck måtte kravle og krybe anden runde. Fik du en god tid, Morten ?

Den sidste bakke inden Stadion... der sker ikke så meget her... men den var en lillesmule led, så derfor.

Så skal der drejes ind i skoven...

Grønt og blødt underlag.

Så er vi på Stadion.

21 km er nået.

Mål ! (billedet taget inden løbsstart)

.. eller hov-hov.. marathonløberne skulle jo liiige vende om en kegle og så liiige en tur ud på ruten igen ! Hallo, Fedtmule !

Nå... ja... jeg kom så i mål to istider og en madpakke senere... og her sad folk jo og hyggede sig og drak og altmuligt...

Svigermor's roulade var byttet ud med Tuborg og softice, ikke så ringe endda !

Så smilet kom frem... endnu en marathon kom i hus... og sikke et dejligt... men også hårdt.. et. Tak, Jørn !

Og således slutter denne billedskønne beretning fra dagens Sommermarathon 2008 i Kalundborg... det må I gerne overveje at gentage. Der skal ihvert fald uddeles fem kirkespir til 5 Tårns Motion for dagens arrangement !

mvh. Tor

PS. 2. ,h6 afværger Lg5... så det er måske ikke så dårligt alligevel.. man skulle måske have afledt med en gulerod eller noget saftigt havre...

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/

5-tårns-marathonJørn
Æresmedlem

Kalundborg
posteringer 603

Skrevet - 14/07/2008 :  07:16:58  Vis profil  Besøg 5-tårns-marathonJørn's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej alle løbere.
En stor tak til alle deltagerne fra 5 Tårns Motion, og en særlig tak til Tor for den flotte billed-reportage.
Det var jo en fantastisk dejlig dag, og mange nye deltagere fik for første gang prøvet et bakke-løb, og som en ude på ruten sagde, Hvor fanden har i fået alle de bakker fra ???, Tjaaa ???.
Det var dejligt at folk kunne se at det godt kan være, fint sommer vejr i Kalundborg også, nu ser vi frem til Vinter Marathon, og håber at alle stiller op igen,og så må det godt være i snevejr !!!.
På gensyn næste gang vi laver løb.
Endnu engang en stor tak til jer alle for at gøre det hyggeligt at lave løb i Kalundborg.
Hilsen alle os fra 5 Tårns Motion.

Løb med Hjerte,Hjerne og Holdning. JP
Til toppen af siden

5-tårns-marathonJørn
Æresmedlem

Kalundborg
posteringer 603

Skrevet - 14/07/2008 :  19:24:59  Vis profil  Besøg 5-tårns-marathonJørn's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej alle løbere.
Så er der lagt flere billeder ind på vores hjemmeside.
www.5-taarns-motion.dk ,det er dog flest af vores egne deltagere,men der er flere stemnings-billeder,så klik ind og se.
Så blev vi først færdige med oprydning idag kl 15.30, og så en lur på sofaen,og så kan vi lidt igen.
Hilsen Jørn.

Løb med Hjerte,Hjerne og Holdning. JP
Til toppen af siden

Ukaleq
Stjernemedlem

posteringer 135

Skrevet - 15/07/2008 :  09:43:00  Vis profil  Besøg Ukaleq's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor ..... og alle andre løbere som fik en portion bakketræning i søndags

Herligt at gense søndagens løb - fedt at du Tor, fortsat skyder løs så vi andre kan se (eller gense) ruten og hinanden i mere eller mindre smigrende situationer.

Set fra PC'en ser bakkerne nu ikke så slemme ud, men ude på ruten var jeg nervøs for om vi kom over trægrænsen Bakker bliver nok aldrig mit speciale og jeg skal være den første til at indrømme at jeg syntes bedre om højdeprofilen til Banemarathon

MEN ... det ændrer jo ikke det mindste ved at Jørn og klubbens medlemmer havde stablet et super arrangement på benene og det oser af overskud når smil, venlige kommentarer og kække bemærkninger spredes med rund hånd på depoterne. Ros, stor ros, til depotbestyrerne.

Mit eget løb var på det jævne (ok, jævn er nok en voldsom overdrivelse) så jeg nøjes med at glæde mig over at møde kendte ansigter og at årets marathon nr. 9 kom i kassen.

Morten

Livet er som et hundeslædeløb. Hvis man ikke er førerhund, ændrer landskabet sig aldrig.
Til toppen af siden

supermand
Stjernemedlem

københavn
posteringer 95

Skrevet - 16/07/2008 :  19:21:14  Vis profil  Besøg supermand's hjemmeside  Svar med kopi af besked
igen et fantastisk løb i kalundborg, det er simpelthen umuligt at gå sur derfra.. man møder masser af kendte ansigter- og mange nye.. fælles for dem alle er store smil, og glæden ved endnu en stor oplevelse..
og vejret var tilmed med os, det er ikke altid at kalundborg byder på så godt vejr...

ruten var smuk, men rigtig godt kuperet, en stor tak tol poul fra holbæk som trak mig rundt, og gjorde at jeg fik en rigtig fin tid..

og til jørn og crew -- vi glæder os til at se jer næste gang
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page