Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Bremerhaven M - 2/2 28/6 (pics+vid)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Bremerhaven M - 2/2 28/6 (pics+vid)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 29/06/2008 :  21:48:56  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Efter ôjendorfer See lørdag morgen var der så hurtig omstigning til joggingdragt, og derefter 2 timers bilkørsel til Bremerhaven. Dvs. på papiret for der var dels vejarbejde, uheld og uvejr... så vi begyndte at blive lidt nervøse... men trafikken lettede og turen var klaret på godt 2 1/2 time. Således kunne vi checke ind på vores hotel, hente vores startnummer til starten kl. 18.30... og så ellers tage et bad og slappe lidt af. Jeg fik skrevet den første løbsberetning, hvilket fjernede fokus lidt fra kroppen og dens tilstand.

Nå, ok, her følger billederne fra Bremerhaven City Marathon 2008 !

Løbsnummeret var samtidig 'chip', det er første gang, jeg har prøvet det.

Udstyret er gjort klart.. og Mr. Madsen tager en slapper.

Fornavnet på løbsnummeret... så folk kunne heppe på en ved navn... og de gjorde det !

Dette er NB 1224, erhvervet i Løberen i sidste uge... har haft dem ude på 5 km... så det var lidt et sats at tage dem ud på et marathon. Men jeg synes, de har en utrolig god støtte og samtidig den velkendte pasform fra NB1220-serien... og jeg vurderede, at jeg havde brug for støtten her til løb nr. to idag. Det viste sig at være den helt rigtige beslutning, og jeg må sige, at dette er et par SUPER sko !!!

Her er vi så på vej over mod startområdet, folk løb og varmede op her.

Massage og bagage.

Løbet er slået stort op, og man må sige, at der blev gået til den med en fuldstædig afspærret rute, politi nok til at passe et mellemstort mellemøstligt land op, tilskuertribuner osv. osv. ... der manglede egentlig bare nogle flere deltagere !

Anders og jeg er klar - igen !

Opløbsstrækningen på gågaden... hvor der også blev varmet op.

Skatere !

Tyskland ! Som sædvanlig i finalen ! Nu må vi se, hvardan det går dem... men held og lykke ! Der var iøvrigt også mange med samme navn 'GER' ...

Startfeltet begynder at bygge op.

"Skal du skubbe, knægt" ...

Kirketårnet, der var en slags pejlemærke...marathonruten var jo 4 gange den samme sløjfe, så vi kom forbi nogle gange.

Fedtmule er spændt.

Et videoklip fra starten.

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=Sq-3BI0sIoU

Nå... så er vi gået igang. Temperaturen var over 20 grader, så min hvide nattrøje røg hurtigt af igen... og jeg løb i singlet indtil lidt i midnat !

Afsted det går på gågaden. Der var rimeligt tæt med løbere på første runde, idet der jo var både 10 km, 1/2 og 1/1 marathonløbere ude... siden tyndede det gevaldigt ud (mere herom senere).

Tulipi !

Så løber vi ud af centrum og skal ud igennem en masse 'forstæder', hvis man ellers kan tale om det i så lille en by.

Videre.

Det ville være synd at sige, at jeg følte mig flyvende, selvom første runde gik ok... så kom kriserne til gengæld også på stribe som kåde kvindfolk en varm forårsaften...

Nå, vi løber videre.

Et stykke med grønt.

En herlig T-shirt fra denne havne- og industriby.

Et meget repræsentativt billede fra denne del af byen... vi er omkring 3 km inde på sløjfen.

Med tysk grundighed var alt logistisk og praktisk i top... og depoterne var velforsynede med alt, hvad man måtte begære.

Videre.

En af de få forholdvis "åbne" strækninger.

Et stykke med gult...

Så snævrer det til igen... og vi nærmer os et parti med nogle brosten.

Sådan. Det var heldigvis kun en 200 meters penge.

Så er det overstået.

Vi er på en af byens største og bredeste gader... og der løbes i begge retninger... her nogle hurtige modløbende.

Ved svinget, hvor de modløbende "kommer ind".

En flot bygning lige ved 4 km mærket. En lidt irriterende ting ved løbet var, at skiltene stod forkert for de tre sidste runder, nemlig alle samlet det samme sted, henholdsvis f.eks. 4, 14, 24, 34 km. Det holder ikke !

Heppende skolebørn ved 4 km. mærket.

Mehr Deutschland !

Videre.

Tarzan-musical ? Det skal vi nok komme til at høre meget mere om, mon ikke ?

Så er vi ved 5 km. Bemærk skiltene.

Så skal vi igennem et af de mere hyggelige strejf med lave bydninger og festlige tilskuere, der drak og dansede i rabatten.

Mere af samme.

Et karakteristisk tårn.

Stemningsbillede.

I anledningen af en anden sportsgren var der flag på bilerne overalt.

6 km.

Så starter indflyvning ganske langsomt mod centrum, gågade og målområde.

Først er det dog lige vores tur til at løbe nedad bakke på den store vej.

Der var masser af motorcykelfætre ude for at passe på os... og særligt mig... mere følger !

Weiter laufen !

Mere bred vej og god plads. Dejligt !

Selvom det var ganske varmt, så var dette måske lige i overkanten... SÅ varme var vi altså heller ikke.

Forbi den lokale supporterklub for Galatasaray... så kan man selv gætte på kvarterets indbyggere... de var nu meget medlevende og heppede gevaldigt... tak for dét !

Høj aftenhimmel... det var faktisk en rigtig flot og lun sommeraften !

Et populært ikon ved et markant sving i løbet.. kort før 8 km.

Vi skal lige under en bro først...

... og noge moderne byggeri.

Til højre skimtes mere futuristisk ny-byg.... måske et nyt varetegn for byen ?

8 km.

Videre.

Et af de få steder, overraskende nok, hvor vi kunne se lidt vand.

Vi løber videre.

Et lidt kedeligt stræk inden vi er ved centrum igen.

Til information.

Løbets eneste bro passeres.

Der kæmpes.

Et af to vendepunkter... vi andre skal lidt videre.

Vi skal nemlig lige herned, hvor vi så vender.

Sådan der...

... og så op ad bakke...

Tilbage over broen igen.

Mere.

Her modkørende en af følgebilerne, som der var mange af. Lidt for mange, måske, jeg synes, der var megen biltrafik på ruten til tider.

Nå.. her går det nedad lige inden vi rammer gågaden.

Lige et depot.

Så klasker vi ind på gågaden.

Et flot anker.

Hvad gør man ikke for at få en P-plads i disse tider ?

Gågaden.

Målporten.

Her løber vinderen af halvmarathonet i mål ! ... præcis en runde hurtigere end jeg.

Den glade vinder, Dennis Mehlfeld. Gratulieren !

Her er vi så sprunget til min tredie runde. Jeg havde store problemer på især tredie runde, men fik spist og drukket en masse ved netop dette depot, og det gav lidt kræfter til at kunne fuldføre dagens program. Havde jeg ikke haft erfaringen fra Skøvde fra tidligere på året, så tror jeg ikke, jeg havde gennemført... men det havde jeg jo... og arbejdede mentalt hele tiden med at sige til mig selv, at den sidste runde ville blive god. Det blev den !

Et billede fra broen fra tredie runde).

Klokken er efter kl. 23 og jeg er sidste løber i feltet ! Ganske morsomt at en by er spærret af til ære for mig alene... og også ganske morsomt at blive passet op af 1-2 panserbasser over 9 km... det gav kræfter og satte skub i "benarn" (udtales på jysk /Team Easy On), skal jeg hilse og sige !

På fjerde runde fik jeg en fakkel med ild i ved at af depoterne... og det var ret energigivende sådan at løbe med den Olympiske ild et par kilometer. Til sidst blev flammen dog for kraftig, og jeg måtte skille mig af med den. Men makkeren kom med hjem... og det gav også et mentalt boost at løbe med sådan en Børge resten af vejen ind ! Mindede mig iøvrigt om et af mine ynglingsdigte, om det at brænde...
(http://zerblatt.org/documents/tilenmisantrop.html)

Så nærmer jeg mig mål... og se... pludseligt så jeg en løber foran mig ! Utroligt. Han var nede at gå... og en af motorcykelbetjentene, som jeg havde løbet og snakket lidt med, havde allerede været fremme for at tage hans temperatur.... og jo, der var ingen tvivl.... jeg ville nemt løbe forbi ham... og således ikke blive den sidste mohikaner alligevel.

Ja... projektet lykkedes lige akkurat... to marathon gennemført på en og samme dato ! Sikke noget ! Status for hele danskergruppen blev således, at Anders og jeg gennemførte to lørdag, Mogens, Vagn og Michael gennemførte alle tre, og Claus og Lars gennemførte et lørdag og søndag, men måtte udgå søndag aften. Herfra et stort tillykke til alle med en kæmpe marathonweekend ! Og tak til Anders for endnu en hyggelig og begivenhedsrig marathonrejse !

Nu skal det blive rart at slappe lidt af... og næste weekend vanker... endnu to marathonløb...

mvh. Tor

PS: Til sidst et herligt billede (NOT) jeg har fået tilsendt af min tyske ven Arne Franck... så kan vi vist godt omdefinere maveproblemer.

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/

dhb
Stjernemedlem

Danmark
posteringer 182

Skrevet - 29/06/2008 :  22:43:40  Vis profil  Besøg dhb's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.

TILLYKKE!!! Det er sq et flot stykke marathon arbejde du der har præsteret! Spændende at se begge løb igennem via dine billeder. Ikke mindst det sidste billede fortæller noget af en historie.. fy for den da, så har man f...... meget viljestyrke hvis man løber videre sådan!?!

D. Enemark

"Some moments take 42195 meters"
Til toppen af siden

FrankBTh
Æresmedlem

Horsens
posteringer 308

Skrevet - 29/06/2008 :  23:26:03  Vis profil  Besøg FrankBTh's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tillykke med de to marathonløb. Ville ikke have troet at du havde gennemført da jeg så det første billede af dig. Du så godt nok træt ud. Du må have noget af en viljestyrke.

Frank B. Th.
Til toppen af siden

newunruhe
Almindeligt medlem

posteringer 18

Skrevet - 30/06/2008 :  11:31:35  Vis profil  Besøg newunruhe's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor,

Tillykke med en superflot præstation og flotte billeder især ruten på dit første løb ser meget pitoresk og idylisk ud

For en erfaren chi løber er det jo en smal sag at gennemføre 2 marathonløb samme dag

løbehilsner

/Allan

"Your goals must come from your body and from your present reality, not from other people's idea of what's cool. Don't think outside of yourself. Let your goals be an expression of who you are, not something that will impress someone or earn praise.", Danny Dreyer
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page