Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - 75-Jubilæums PR i Zürich ;) (pics+vid)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 75-Jubilæums PR i Zürich ;) (pics+vid)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 21/04/2008 :  22:17:07  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Sørme om jeg ikke lige har været et smut i Zürich og slået et par minutter af min to år gamle PR på marathon. Her er rejse- og løbsberetningen:

Nogen spørgsmål ?

Ok, ok, ok... jeg må nok hellere deciffrere lidt... altså... Zürich ... det er bare en LÆKKER by ! I Schweiz er alt jo pænt og ordentligt... og således også i landets største by (hovedstaden er Bern, skulle man være i tvivl)... som ligger naturskønt med sø, kanalsystemer og bjerge på flanken... og med et bybillede, der minder om både København, Wien og Berlin. Se selv...

Stemingsfuldt og imødekommende.

Sporvognene sætter deres præg på byen... og gør det nemt at færdes.

Sø og alperne i det fjerne.... åa, hvornår man bare turde stå på ski igen...

Så er det fodertid... med indtryk fra denne herlige weekend.

Udsigt til rådhuset.

Mere.

Og mere endnu.

En af byens markante kirker.

Og her et kik til en anden... bemærk den smukke urskive !

Nå... det var nu lørdag eftermiddag og tid til at tage sporvognen til løbsmessen... enkelt...

... det var bare at hoppe på nr. 13...

Fremme ved Sportshalle.

Ikke verdens største expo.

Det var nogenlunde dét.

Her futter jeg rundt i et par barefoot running sager... der kommer åbenbart mere og mere af den slags grej. Jeg går på en 'natursti' og kan mærke sten, flis og kogler op igennem de meget tynde og meget lette 'sko'.

Bedste indslag: gratis pastaparty, to store portioner blev sat til livs og så var den aftensmad klaret - ganske gratis !

Så springer vi til næste morgen... her tager jeg shuttlebus fra Hotel Seidenhof ud til startområdet.

Vejret viste sig at blive dejligt.. næsten for varmt med 16-17 grader... men her kl. 07.30 var det nu ganske koldt stadig.

Ikke set tidligere: bagagetransport i godstogsvogne.

Ikke prøve tidligere: gratis massage inden løbet... og dermed fik jeg 20 minutter indenfor i varme... og med mine ben under kærlig behandling af en velvoksen mand... hmm....

Så begynder startfeltet at bygge op, små 4700 løbere til start !

Tor er klar til femte marathonweekend i træk, ny personlig rekord ud i dette vanvid.

Endnu en ny ting: jeg sad på tønden da starten på løbet gik ! Her er jeg så kommet ud igen... og skal til at krydse startmåtten (chip-målt løb, selvføgelig).

Der var mange tilskuere og rigtig god stemning, faktisk langs hele ruten. Som helhed var løbet HELT PERFEKT arrangeret, jeg kan ikke sætte min finger på noget overhovedet !!! THUMBS UP !!! ROGER FEDERER RULES !!!

Vi skal ind mod byens centrum.

Høj blå himmel med hvidt drys... herligt.

Vi nærmer os bykernen.

Afsted, afsted. Ruten er nærmest absurd fald... så der kan løbes hurtigt her...

Forbi forlystelserne.

Videre.

Vi nærmer os indkøbsstrøgene. Mit hotel lå lige ved siden af her.

En af de få lidt mere trange passager.

Hauptbahnhof i baggrunden... vi drejer nu ud på Bahnhofstrasse, byens hovedgade så at sige.

Lækre sambapiger til husarerne.. mere ... mere ... mere !

Men ak... nej... videre... videre... videre ! Det handler om løb, dette her, Tor ! LØB !

Forbi en karakteristisk skulptur (billede taget inden løbet).

Ned mod vandet igen.

Fedtmule på farten.

Lidt dystert billede... vi er nu snart på vej ud af centrum.

Et kig mod venstre....

... og et mod højre... vi skal nu løbe langs søen og med en fantastisk udsigt ! Det er ikke så tit mere, at jeg bliver 'høj' af diverse syndsindtryk under marathonløbene... men det blev jeg her. At se disse sneklædte alper i horisonten mod den blå himmel og det blinkende vand... det var en transcendental oplevelse ! Tak til Allan Nielsen og Michael S. Hansen for at anbefale dette løb !

Nå, først skal vi lige helt ud af byen.

Forbi den kinesiske have eller sådan noget. Kan iøvrigt ikke forstå al dobbeltmoralen omkring Kina... men det skal vi ikke ind på her...

Så begynder det !

Repræsentativt stemningsbillede.

Der var en del bands og god dermed underholdning undervejs.

Weiter laufen !

Søen på højre side ud... og på venstre siden hjem igen... ud-turen klart flottest !

Mere.

Så er de første 10 km. i hus.

Første fjerdedel's måtte passeres.

Schweiziske huse.

Det er bare dejligt.

4.00 timers ballonerne overhaler mig... jeg lå ellers til en sluttid omkring de 4 timer helt frem til omkring 28 km... men så slog mine ben tegneserieagtigt rødder i asfalten... det er helt sandt... og tempoet faldt til det latterlige...eih, hvor irriterende !!! Men ok, det endte jo lidt godt alligevel...

Til venstre de to førende i løbet ! Russeren vandt !

Vi andre fortsætter pænt i vores spor og tempo.

Kirketårnet ... et pejlemærke både ud og hjem.

Her en af de meget få bakker, nedad nu, opad senere.

En enkelt dekoreret løber.

Mere nedad.

Stadig ikke så mange modkørende løbere.

Optankning ved et depot... disse fungerede upåklageligt... og man fik vand i flasker, dejligt !

Bjerge i det fjerne.

GIV MIG ET PAR SKI !!!

Hvis I ikke har opdaget det endnu... jeg elsker bjerge !

Så er der flere modkørende...

... og stadig smukt til højre.

Så er jeg ved vendepunktet.

Sidste billede med næsen mod syd.

Flot facade.

En ikke-snyde måtte passeres. Helt ærligt, hvem pokker gider snyde til et løb ?

Så starter turen ind mod byen... i lange stræk paralelt med det, vi allerede har set.

Så er det min tur til at løbe tæt på vinstokkene.

20 km er nedlagt.

Halvmarathonmærket.

Stemningsbillede med kig mod byen i det fjerne.

Modsat 'fejebakken' ... og dermed ingen løbere bag denne kassevogn.

On the sunny side... 23 km er gaflet !

Lidt op ad bakke, ja.

Kirketårnet revisited.

Tjyfem kilometer er hjemme.

Karakteristiske trækroner.

Cirka herfra begyndte det at gøre nas...

... og her fra 30 km og ind RIGTIGT nas. Jeg er sgu stadig begynder i det game her !

Byens asfalt nærmer sig med frådende appetit på mine skosåler.

Så drejes der af, vi skal løbe et stræk, vi ikke løb ud.

Her !

Tre fjerdedele er nu tilbagelagt.

Ved ikke lige, om dette er Operahuset eller en synagoge eller hvad ?

Det slog mig lidt ud mentalt, at vi nu for en kort bemærkning skulle løbe UD af byen igen.

Ses tydeligt, ikke.

Men... så vender vi rundt igen... godt så.

En skulptur med titlen "Sådan tænder du en kvinde"...

Tættere kom vi ikke på søen.

Grillpølser til folket !

35 kilo er nu i tasken.

Ind i selve centrum igen.

Dette kan vi kende.

Langs kanalen mod Rådhuset...

... og kirken.

En af de berømte og meget stemningsfulde pladser i Zürich.

Musik skal der til.

Endnu engang op af Bahnhofstrasse.

Mere.

En enkelt sambapige var tilbage.

En kobjælde ... så kan vi lære det, vi er i Schweiz ! Herlich !

Nu skal vi bare kæmpe os ud mod målet, så¨er det løb overstået.

40 km ... der mangler 2.195 af slagsen.

Sidste kig mod Alperne.

Videre.

4.15 ballonerne har overhalet mig, fandens, jeg kunne have svoret, at det ikke ville ske idag.

Der var mange tilskuere på opløbsstrækningen !

Det gule mål nærmer sig !

Der er der jo !

... og her er det slut. NY PR ! Godt nok kun med to minutter... men en vigtig mental ting at få med sig... jeg skal nok få nye forsøg.. !

Video fra målstregen ;)

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=J-Z8ha05VTc

Medalje på.

Lækker Finisher T-shirt samles op...

... og dermed kunne løbsområdet forlades.. og farvel til Zürich marathon og tak for et fantastisk og mindeværdigt løb !

Rejseberetningen er dog ikke helt slut. Efter hjemtur med sporvogn til hotellet, bad lidt afslapning og check-ud stod menuen nemlig på musæums-besøg, nemlig en udstilling om Tutankhamun, kongesønnen og en af de mest mytologiske figurer i nyere tid (http://en.wikipedia.org/wiki/Tutankhamun), hvis man ellers kan skrive sådan. Hans grav blev opdaget af englænderen Howards Carter i 1922.. og hvilke skatte han ikke fandt !

Graven ligger i Kongernes Dal.

Vi taler om ca. 3000 år gamle genstande.. og jeg vil mene, man skal være tæt på abe eller analfabet for ikke at forstå, hvor fantastisk og historisk inspirerende netop Tutankhamun var og er !

En af det fire eller fem sarkofager (en slags russisk dukke system for at beskytte mumien).

Mere.

Her er han så, den smukke kongesøn Tutankhamun, den berømte maske fra gravstedet.

Make my day, punk. Eller hvem sagde pokerfjæs ?

Ok.. ikke mere kultur... vi skynder os hjem...

.. undskyld, med FLYVEREN selvfølgelig...

... hjem til migselv.

En dejlig weekend i Zürich var slut... og en ny PR løbet ind. Næste projekt bliver de fem marathon i træk sammen med de andre marathonbavianer... Vagn, Mogens, Peter, Anders, Lennart med flere.

Tak for denne gang....

Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/

csillec
Almindeligt medlem

posteringer 28

Skrevet - 21/04/2008 :  22:49:02  Vis profil  Besøg csillec's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Tak for endnu en fin løbsberetning - billederne fik mig lige i drømmeland. Til lykke med din PR.
Vi ses måske i Hamborg ?

Mvh
Carsten Sillehoved

Til toppen af siden

Maratonser
Stjernemedlem

3650 Ølstykke
posteringer 79

Skrevet - 21/04/2008 :  23:17:36  Vis profil  Besøg Maratonser's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor!
Tak for endnu en flot løbsberetning, det er lige før jeg har fortrudt, at jeg ikke tog med dig til Zürich, men også kun næsten, fordi jeg tog istedet for til det første marathonløb der blev afholdt i Tangermünde, en lille flot by som ligger ca.130 km. vest for Berlin, lige ned til Elben.

Det var en meget imponerende løbe invents de havde stablet på benene, hele byen samt nabo byen var involveret, der var start tale af borgmesteren samt stor torvefest i dagens anledning.

Det var min 10.marathon week-end i træk, så det var en tangering af min egen tidligere rekord, jeg ser frem til, at slå rekorden i den kommende weekend i Albertslund.

Herefter hedder det 5 dages Marathon i Skovde i Sverige, det bliver ret spændende, det har jeg ikke prøvet tidligere (kun 3 dages).

Klub 100 Marathon.
Anders...
Til toppen af siden

eigner
Stjernemedlem

Virum
posteringer 154

Skrevet - 22/04/2008 :  00:50:19  Vis profil  Besøg eigner's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Ih, endnu en af dine fantastiske løbsberetninger, det er netop dét der holder mig igang med træningen. Jeg glæder mig til den dag jeg selv kan blive en del af sådan et løb

//Chuck Norris says Run!//
Til toppen af siden

sorhol
Æresmedlem

Helsinge
posteringer 677

Skrevet - 22/04/2008 :  07:46:48  Vis profil  Besøg sorhol's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor,

Tillykke med PR.

Tak for endnu en god beretning.
Til toppen af siden

KMP
Æresmedlem

Madison
posteringer 300

Skrevet - 22/04/2008 :  08:01:21  Vis profil  Besøg KMP's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Det er jo halvrundt med sådanne femoghalvfjerds Marathons. Congrats, gamle dreng !
Kan du løfte sløret for, hvornår du påtænker at løbe 'The Big One Oh Oh' ?. Det må jo blive engang til næste efterår med den kadence du holder dig ?
Og tak for endnu en velskrevet løbsberetning.

/KMP
Til toppen af siden

5-tårns-marathonJørn
Æresmedlem

Kalundborg
posteringer 603

Skrevet - 22/04/2008 :  18:05:00  Vis profil  Besøg 5-tårns-marathonJørn's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.
Stort tillykke med dit Marathon nr 75,du er bare sej.Ses vi i Albertslund ???.
Hilsen Jørn.

Løb med Hjerte,Hjerne og Holdning. JP
Til toppen af siden

Ukaleq
Stjernemedlem

posteringer 135

Skrevet - 22/04/2008 :  18:19:24  Vis profil  Besøg Ukaleq's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Tillykke med de 75 - du holder dig godt

Tak for endnu en kanon beretning og et kæmpe tillykke med PR

Morten

Livet er som et hundeslædeløb. Hvis man ikke er førerhund, ændrer landskabet sig aldrig.
Til toppen af siden

whatwhatwhat
Æresmedlem

Nykøbing F
posteringer 259

Skrevet - 23/04/2008 :  13:54:23  Vis profil  Besøg whatwhatwhat's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Tusinde tak for endnu en fantastisk reportage. Det er virkeligt dejligt at kunne se billeder fra de mange forskellige marathons, som du løber, og dine tekster til billederne er bestemt ikke uden humor.

Jeg løb lige efter dig i Odense sidste år, lige til du blev noget distraheret af nogle samba-danserinder, hvorefter jeg kunne overhale dig . Det var fedt at kunne se dine fotos derfra - det var ligesom at genoplive hele ruten, for det var jo de samme ting, som jeg havde set undervejs.

Jeg har tit undret mig over, hvordan du bærer dig ad med at tage fotos under løbet.
Hvor har du kameraet når du løber?
Generer det dig ikke under løbet?
Er det et 'normalt' kamera?
Hvad gør du for ikke at ødelægge kameratet med sved, mv.?

Igen - tusinde tak for dine reportager!

/whatwhatwhat
Til toppen af siden

dipy
Æresmedlem

Næstved
posteringer 573

Skrevet - 26/04/2008 :  16:04:52  Vis profil  Besøg dipy's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Endnu engang en fantastisk foto-beretning. Når der en sjælden gang mangler motivation til en løbetur, så kan der hentes løbeenergi fra dine dejlige beretninger. Og et tillykke med den ny PR

Men som forrige indlægsskriver er jeg også noget nysgerrig efter hvordan du dog får taget alle de skønne billeder under et løb?

VH Gitte
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 26/04/2008 :  23:20:13  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tak for jeres hilsener

Et par konkrete svar:

Hvor har du kameraet når du løber?
I et Nike-løbebælte (i lille 'taske' hertil)

Generer det dig ikke under løbet?
Nej - kun min fremskredne alder og dårlige form generer mig

Er det et 'normalt' kamera?
Olympus SW720 - certificeret til at tåle stød og vand !

Hvad gør du for ikke at ødelægge kameratet med sved, mv.?
Jvnf. ovenfor.

Næste serie af løb bliver i næste uge, det bliver spændende... omend der nok ikke kommer så mange billeder ud af det (af bred interesse).

mvh. Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Til toppen af siden

hjulben
Æresmedlem

posteringer 2411

Skrevet - 01/05/2008 :  23:00:57  Vis profil  Besøg hjulben's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tillykke Tor

Jeg skal filme i Phuket med Video, men det er jo regntid så jeg må nok pakke det lidt ind i noget plastik.

Hvis du en dag priotere det at løbe stærkt til et løb du alerede har filmet, ja så skal det nok lykkedes dig at komme under 4 timer.
Synes da du kom i mål før mig i New York, der filmede jeg jo også.

Bib bib jeg er løbet
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page