Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - GARMIN Rudersdal den tredie (pics+vid)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 GARMIN Rudersdal den tredie (pics+vid)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 19/11/2007 :  01:05:57  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Så fik vi afviklet GARMIN Rudersdal marathon for tredie gang i år, og denne gang med deltagerrekord : 58 tilmeldte !

Dagen startede på Rundforbi Stadion, og her fik vi et kort, inspirerende foredrag af World Runer Jesper Kenn Olsen, der fortalte lidt om forberedelserne til det forestående og i 2008 begyndende World Run II (se mere herom på www.worldrun.org). Jesper er en af verdens bedste ultraløbere, så det var spændende for os at høre ham og han delte endvidere ud af sine erfaringer under løbet, idet han jo løb med 'de hurtige' i 4 timers gruppen.

Selve arrangementet vil jeg afstå fra at bedømme, dog vil jeg være selvkritisk nok til at erkende, at der nok skal justeres lidt på konceptet omkring tidsgrupperne... og hvilke krav, der evt. skal stilles til deltagerne og fartholderne i grupperne. Det er i hvert fald ikke holdbart, at for mange 'falder af' og farer vild, som tilfældet vistnok var idag. Jeg præsterede endog selv at løbe forkert hele to gange - hvad sker der for manden ??? - en rigtig flot præstation, Tor ... så vi må håbe, at Rudersdal Kommune også tager kritikken alvorligt og får rettet op på den flere steder noget håbløse skiltning. Det skal retfærdigvis siges, at dette er en dialog, som er langt fremme... men vi kan altså konstatere, at dette bør og skal være på plads inden de kommende løb ! Capice ? På løbets vegne skal jeg i hvert fald beklage overfor dem, som havde en mindre god oplevelse idag.

Ok, selvransagelse og malurt nok, lad os se på billederne fra denne iøvrigt dejlige efterårs/vinterdag !

Først velkommen til dagens hovedperson, Jesper Kenn Olsen ! Jesper skal i World Run II løbe 813 dage i træk (stort set), over 40.000 km, forstå det hvem som kan.

En glad løbsarrangør tager imod deltagerne.

Der stimles sammen for at høre Jesper's foredrag...

.. men først løbsarrangøren, der fortæller om praktiske ting. Hr. Filtenborg bedes vist en bøn om, at det må stoppe.

Mussolini tordner fra balkonen... husk nu at holde jer i grupperne.. men nej...

Løbets hovedsponsor GARMIN repræsenteret ved Knut til venstre.

Her uddeles de to flotte lodtrækningspræmier, et GARMIN Forerunner 305 og et Foreruner 50.

Så er Jesper blevet præsenteret.. og vi kunne på løbets vegne støtte World Run II med en flot check på 5000 kr, hvilket Jesper blev både overrasket og glad for !

Her ser vi checken !

Jesper fortæller.

Godt, så skal vi igang med løbet. Der startes med to runder på stadion som følge af mindre ruteomlægninger efter DAF-opmålingen.

Så er vi igang, et felt fortrinsvist bestående af meget erfarne marathonløbere.

Jesper og Steen Sjøgreen fra Socialmarathon tager en snak.

Vi er igang og alle er glade (lige nu). (Foto: Lars Wiskum)

Min svenske læremester Lennart var her selvfølgelig.

.. og danske læremestre også, Birgitte og Anders på far-datter marathon nr. 116 sammen !

Løbere på vej (Foto: Lars Wiskum)

Grisestien !

Mere (Foto: Lars Wiskum)

Stemningsbillede på vej mod Vedbæk.

Ned mod vandet og Øresund.

De to hurtige fartholdere i front, Jan Mortensen og Mikkel Gormsen. (Foto: Lars Wiskum)

Forbi Hotel Marina i Vedbæk.

Forbi Vedbæk havn.

Kaj Thomsen i krattet. Vi løb gudhjælpemig galt.. men er her tilbage på ruten.

Stemningsbillede.

Flot vandspejling.

Mere.

Og endnu mere (Foto: Lars Wiskum)

Jernbanen krydses.

Ind i Jægersborg Krat.

Kaj Kæmper - det er en hård rute ! Mega hård !

Tidligere havde de hurtige også kæmpet (Foto: Lars Wiskum)

Et videoklip fra skoven.

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=J8wnILLb18k

Vi skal videre.

... op mod Skodsborg Station...

... og videre forbi Vigør-centret.

Nu under jernbanen.

.. og videre igennem skoven.

Her passeres Rådvad.

Stemningsbillede.

Så skal vi under motorvejen.

Nærumbanen ('Grisen') skal krydses...

... og sørme om vi ikke skal vente !

Endeligt fremme ved første depot... mindst 1/2 time forsinket.. hvilket igen førte til, at depotet missede den hurtige gruppe, der således først fik forsyninger efter 36 km ! Ups ! Det blev nu taget med godt humør ifølge depot-bestyrer Carlo her fra Autohuset Hørsholm.

Stemningsbillede.

Mere vandkunst.

Så er Kaj og jeg kommet til fornemme Søllerød Sø.

Top-nice !

Kaj kæmper i mudderet.

Kig mod Furesø.

Mere Furesø.

For tredie gang i år disse herlige svaner.

Videre - vi skal til Birkerød.

Igennem mere krat og skov.

Store, farlige veje...op mod Birkerød Bymidte...

... hvor julepynten var kommet op.

Her har vi været før...eller... mig, altså...

Kongevejen passeres for anden gang.

Birkerød parkanlæg.

Så er vi fremme ved Sjælsø !

Kig over søen.

Mere !

En kro eller sådan noget... ser hyggeligt ud.

Boris Jeltin kilden, der springer med det reneste vodka !

Her går Kaj i giganternes fodspor.. først var det Erhard Filtenborg (snart 400 marathon) og Anders Munch Madsen (snart 360 marathon)... så var det Lennart Skoog (snart 560 marathon) .. og altså nu Kaj (løb idag sit nr. 118) til at blive foreviget under denne karakteristiske og karismatiske eg, der nærmest er blevet løbets varetegn.

Rød-hvide farver. Når nu fodboldlandsholdet ikke kan levere, så må buskene.

Så er vi i Rude Skov. Vi er trætte !

Meget trætte !

Ridende modtrafik.

Forbi lysløjpen, med lys i !

Depot igen. Carlo glæder sig vist til at komme hjem. Tak for hjælpen !!!

Vi slæber os langs goldbanen. Solen er ved at gå ned !

Det sidste billede i den døende time. Således slutter denne billedraportage...

... og lidt senere sluttede Kaj og jeg 45.91 km for dagen - rigtige mænd vil have noget for pengene - efter 6 timer og 17 minutter godt og vel.

Ja... og dermed er der kun at takke for i år fra GARMIN Rudersdal marathon, næste løb bliver 24 feb. 2008, vel mødt og på gensyn.

mvh. Tor Rønnow / GARMIN Rudersdal marathon

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/

Mogens
Æresmedlem

Aars
posteringer 657

Skrevet - 19/11/2007 :  07:16:07  Vis profil  Besøg Mogens's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr m.fl.

Tak for en dejlig dag på Ruderdalruten. Fint arrangement du har fået stablet på benene der. Jeg var med den "hurtige" gruppe, vi havde ikke nogle problemer med at finde vej, det havde Jan og Mikkel fuldstændig styr over.
Det er en fin måde at løbe marathon på, der er masser af tid til at få snakket med de øvrige deltager, meget hyggelig.

Vi ses om 2 uger på Lolland

Mogens Pedersen
Til toppen af siden

n/a
deleted

posteringer 331

Skrevet - 19/11/2007 :  07:25:09  Vis profil  Besøg n/a's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr

God beskrivelse som sædvanlig.

Var det en ide at udlevere ruten som GPS-fil. Nu hedder løbet jo GARMIN ... så det var da oplagt at bruge det værktøj til at finde vej ... så deltagerne slipper for at fare vild når de nu ikke kan følge med den valgte gruppe.

Mvh. Frank B. Th.
Til toppen af siden

karinaP
Almindeligt medlem

Skanderborg
posteringer 21

Skrevet - 19/11/2007 :  08:30:44  Vis profil  Besøg karinaP's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Tillykke med deltagerrekorden! Jeg har læst din beretning om dette løb, og vil blot skrive at jeg håber løbet er blevet en tradition, - for jeg vil selv gerne deltage en dag
Jeg synes konceptet er godt! Og ruten ser smuk og varieret ud.
Bliver der et løb til sommer?
Tak for mange gode løbebeskrivelser
Venlig hilsen
Karina

kp
Til toppen af siden

Philip Ulrich
Æresmedlem

Vedbæk
posteringer 252

Skrevet - 19/11/2007 :  09:00:45  Vis profil  Besøg Philip Ulrich's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Også tak fra mig, der deltog for anden gang og helt sikker kommer igen. Ja, vi var også nogle, der løb lidt galt et par gange, men hvad så - det er bare et ekstra kolorit, og vi er jo bare ude for at hygge os og nyde den flotte natur og tid og ur er ligemeget. Det kan vi koncentrere os om til andre løb.

Tak til Torr for et godt stykke arbejde.

Til toppen af siden

ksm
Æresmedlem

Ry
posteringer 231

Skrevet - 19/11/2007 :  09:30:46  Vis profil  Besøg ksm's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Tak for et godt marathon. Stillede småskadet og med lidt bange anelser op til dette Marathon. Da det var mit marathon nr. 10 i år og nr. 50 i alt skulle det bare gennemføres.Det blev det også i 5.13.
Jeg havde pga skaden valgt at starte i 4.30 gruppen ,men desværre blev den hurtigt sprængt i mindre grupper. Fulgtes det meste af vejen med Claus og Per. Specielt efter at Claus fik det dårligt. Per og jeg turde ikke "efterlade" ham. Så vi fik gået en del, men det gjorde ikke noget. Det bekom min lægmuskel godt, og vi hyggede os gevaldigt i den flotte natur. Håber du er frisk igen Claus.

Måske var det en ide at lave tre grupper (4.00-4.30-5.00)og evt. lave en max grænse for gennemførelsen så alle kommer ind indenfor en time ?

Vi ses på Lolland

Kim Smitt
Til toppen af siden

Jesper
Æresmedlem

Randers
posteringer 876

Skrevet - 19/11/2007 :  12:23:26  Vis profil  Besøg Jesper's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor..

allerførst mange tak for en hyggelig og dejlig rundtur i den Nordsjællandske natur og diverse småbyer

Det var en rigtig flot og hyggelig tur og vejret viste sig jo heldigvis fra dets allerbedste side

Jeg fulgtes med 4-timers gruppen til deromkring hvor det sidste depot "plejer" at ligge - men nej intet depot i sigte Så da vi mødte en lille stigning krævede bentøjet altså en lille gåtur, nu da det ikke kunne blive til den forventede cola- og vingummipause

Dette bevirkede, at jeg måtte slippe gruppen til gengæld mødte jeg en gut fra Allerød (vistnok) og så slog vi pjalterne sammen de sidste 8-10 km. Heldigvis mødte vi Carlo senere (og TAK for det Carlo, du var dagens mand i vingummisovs ).

Tak for et rigtig hyggeligt løb og tak til alle de friske marathonløbere jeg fik snakket med på min tur rundt

med løbevenlig hilsen

Jesper (http://like2run.dk)

"Pain is temporary - Pride is forever"
Til toppen af siden

marathonmann
Æresmedlem

Denmark
posteringer 1187

Skrevet - 19/11/2007 :  14:18:00  Vis profil  Besøg marathonmann's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr

Ja, også en tak fra mig for en hyggelig tur, på trods af at turen kom op på over 45 km. Jeg løb dog først forkert efter sidste depot! Ved ikke lige hvor det gik galt, og dog! Jeg kunnne jo oploade fra min Garmin til Google Earth, og se hvor jeg skulle have løbet, da jeg sammenlignede med min tur i juni!
Nu fik jeg i stedet en løbetur ud over nogle marker, en snak med en dame og en hest, der kunne dirigere mig i den rigtige retning, med en mand der savede brænde, der kunne finjustere retningen, for så at løbe ind i den gruppe jeg i sin tid var løbet fra. Vi fulgtes så ad de sidste km.
Et tillykke til de to debutanter på marathon, det er en hård rute at lægge ud med!
En tak til de andre løbere jeg fik talt med undervejs, det var hyggeligt.
Vi ses igen til et marathon derude!

Mvh.

Marathonmann.
Til toppen af siden

supermand
Stjernemedlem

københavn
posteringer 95

Skrevet - 19/11/2007 :  17:12:38  Vis profil  Besøg supermand's hjemmeside  Svar med kopi af besked
hej alle
1000 tak for et flot løb, dejligt at se så mange glade og kendte ansigter, og som altid i rudersdal marathon, en god stemning undervejs..
et flot og diciplineret løb af 4 timers gruppen, alle var gode til at holde farten, og selvfølgelig et stort tak til mikkel og jan, for ders store arbejde undervejs, med at holde os på den rigtige rute..
jeg havde "lidt" bøvl med maven undervejs.. men så fik jeg jo bare set lidt mere af al den flotte skov.. og så havde jeg noget at snakke om... glæder mig allerede til næste gang...

og for jer der har mod på mere.. - så husk at man kan slutte året af med et lille ultraløb 31 /12.. hvor vi starter fra hovedbanen til socialmarathon
Til toppen af siden

net7er
Rutineret medlem

Odense
posteringer 36

Skrevet - 19/11/2007 :  23:33:04  Vis profil  Besøg net7er's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor & alle andre deltagere

Dette var så min marathon nr. 2 - et helt andet løb end Berlin i september. 1000 tak for en rigtig god oplevelse og tillykke med den store tilslutning. Det er bestemt ikke sidste gang jeg deltager.

Det rigtig gode ved dette løb er at man tager sig tid til at snakke sammen og lære hinanden at kende. Jeg kom i snak med en del og blev inspireret til at sætte nye mål.

For mit eget vedkommende gik løbet lidt trægt. Knæet gjorde nas efter 1. depot, hvorefter jeg sagnede farten og kom til at ligge mellem de to grupper. Jeg løb stort set alene fra ca. 20 km. -dette var måske også grunden til at jeg løb forkert flere gange. Bortset fra det viste naturen sig fra sin aller bedste side og præsenterede den ene maleriske udsigt efter den anden.

Jeg håber meget at kunne deltage næste gang og gennemføre ruten uden smutture, men nu skal "fyssen" lige kigge nærmere på knæet.

Venlig hilsen

Christian Syversen
Til toppen af siden

Maratonser
Stjernemedlem

3650 Ølstykke
posteringer 79

Skrevet - 20/11/2007 :  09:36:21  Vis profil  Besøg Maratonser's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Som det første vil jeg bare sige: Skønt at være med igen,dejligt med alle de positive velkomst kommentarer fra både kendte og ukendte løbe ansigter.
Da jeg har cyklet Rudersdalruten flere gange, og løbet den en gang tidligere, havde jeg ingen problemer med at løbe rigtigt, men at skiltene ikke er placeret naturligt iforhold til hvad vi løbere er vant til, kan vi hurtigt blive enige om.
Da Tor "opfandt" Rudersdal Marathon, og tilkendegav at han ville starte et (serie) socialmarathon med fartholdere og dermed vejvisere, var hans tanke at ingen dermed skulle løbe alene.
I praksis er det noget anden, for der vil altid være nogle der ikke kan følge den valgte gruppe, af den ene eller den anden årsag, skade(r) eller dags form ikke slår til.
Et løsningsforslag kan være, at starte i 3 grupper, og dermed få en lidt større bredde på:
a. 4 timer start kl.10:30 Mål kl.14:30
b. 4.30 timer start kl.10:15 Mål kl.14:45
c. 5.00 timer start kl.10:00 Mål kl.15:00
Fartholdere og vejvisere på hvert hold.
Alle bestræber sig på, at melde sig til den rigtige gruppe.
På denne måde fordeler man den sociale del, til både før og efter løbet. I søndags var der ingen, eller kun meget få løbere tilbage, da de sidste 10-15 løbere kom i mål.
Nå, det var bare en tanke, en af jer andre eller Tor selv, har måske en meget bedre ide. Uanset hvad så kommer jeg igen til februar 2008.
Til toppen af siden

Pjort
Stjernemedlem

Århus
posteringer 170

Skrevet - 20/11/2007 :  11:44:17  Vis profil  Besøg Pjort's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Tak for et godt arrangement. Havde inden løbet hørt en masse positive ting om løbet og det var jo alt sammen rigtigt. Dette løb er så afgjort kommet ind i kliken af kultløb.

Inden løbet vidste jeg ikke at der fandtes en afmærket Rudersdal marathon rute og så det først efter nogle km. Men derefter syntes jeg faktisk at skiltningen var ok. Men man kan godt se, at det ikke er løbere, der har sat disse skilte op, for ja, de står ikke alle helt "naturligt" for os løbere, men de er der.

Problemet med at løbe forkert er nok snarere at vi snakker fandens hyggeligt sammen mens vi løber og glemmer at kigge efter vejvisningsskiltene og at vi blot helt naturligt løber efter dem foran som jo nok kender turen!

Også en tak til Carlo, som brugte en søndag for at forpleje os småskøre løbespasser.

Vi var en 6-7 stykker, der fik vand på adressen Storkevænget 21, som vist nok var i Birkerød området. Familien der selv var løbere, kendte godt Tor´s løb. De var meget villige til at lade deres matrikkel være et fast depot til løbene fremover og selv hjælpe til på dagen.

Men sikken da en herlig løbeweekend. Først Ole Cramers Off-road 25k løb om lørdagen og så Tor´s marathon om søndagen - fedt at få luftet den blå paryk hele 2 gange på en så vejrmæssig smuk weekend i november.

Tak Tor

Per Hjorth
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 22/11/2007 :  17:22:22  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tak for jeres kommentarer ! Dejligt med opbakning til løbet !

Anders, dit forlsag mht. tidsgrupperne er taget til efterretning, der bliver fremover tre tidsgrupper med forskudt start for to do langsomme samlet vs. den hurtige gruppe. Jeg vil lige overveje, hvilke tider osv. der er smartest, der skal også tages hensyn til de, der kommer langvejs fra. Men i udgangspunktet kunne de langsomme starte sammen kl. 10 og de hurtige (dvs. 4.00 timers gruppen) 10.30.

Dette betyder selvfølgelig en lidt tidligere mødetid, men det håber jeg går. Der er i sidste ende flest hurtige løbere.

Websitet er nu opdateret og der kommer diplomer en af de nærmeste dage, håber jeg.

www.rudersdalmarathon.dk

Næste GARMIN Rudersdal marathon er 24-feb-2008.

God jul

mvh. Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page