Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Mageløse Madgeburg marathon (pics+vid)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Mageløse Madgeburg marathon (pics+vid)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 23/10/2007 :  00:48:03  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Mageløse Magdeburg marathon 2007 ! Intet mindre !

Ja, Lars Simonsen og jeg dublerede denne weekend, og til selskabet stødte et par andre danskere, nemlig DUUL-løberne Kent Møller, Kim Leth og Frank Thomsen.

Magdeburg ligger sydvest for Hamburg, og er en by med godt 270.000 indbyggere. Selve løbet var som arrangement perfekt i alle henseender, så man kunne bare for anden dag i træk klappe i sine små hænder over tyskernes perfektionisme ! At vejret endnu engang tillige var super marathonvejr gjorde det hele endnu bedre.

Lørdag aften hentede jeg løbsnummer på messen... selv et 'lille' løb i Tyskland har en større messe end noget tilsvarende i Danmark, sådan cirka i hvert fald.

Sådan så der ud indenfor.

Ok, vi spoler til søndag morgen, her på vej til banegården for at tage shuttlebus til startområdet.

Banegården !

Og shuttlebussen. Løberen på billedet havde netop gennemført Berlin marathon på sub-tre timer... man falder jo altid nemt i snak med løbere.

Fremme ved messe- og startområdet. Jo, de har styr på tingene, de tyskere !

Så traver vi mod starten.

Feltet bygges op.

Foruden marathon var der også 1/2, 13 km og børneløb, så der var noget for enhver.

Så er det ved at være tid. Benene havde det faktisk ok, men jeg havde svært ved at få pulsen op denne dag, så tempoet faldt en del sammenlignet med dagen før. Måske havde jeg heller ikke fået nok at spise.

Et videoklip fra løbsstarten.

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=0hFJPkrbx6k

Videre efter starten.

Forbi en sælsom skulptur.

Adskillige broer skulle besejres, det var nu ikke noget problem. Værre var nogle stræk med brosten, den slags er altså ikke så sjovt.

Over Elben.

Løbet starter med at gå igennem midtbyen, derefter skal man ud igennem park, mark og vandbro (kommer senere).

Forbi byens teater.

Stemningsbillede. Mit hotel lå iøvrigt ved denne plads.

Videre igennem byen.

Mere.

Forbi en rytter i guld.

Videre.

Et Gaudi-inspireret hus i Barbapapa-farve.

Byens posthus i baggrunden.

Domkirken, en laset gammel jas.

De grumme brosten.

Stemningsbillede.

Endnu en bro... og nu går turen væk fra byen. Interessant at man i en by som denne har 'Neuer Altstadt', 'Alter Altstadt', 'Alter Neustadt' og 'Neuer Neustadt' ! Utroligt, altså !

Ned mod parken.

Dér ! Smukke efterårsfarver, en fornøjelse at løbe i... og en dejlig flad, stenbelagt sti. Perfekte forhold !

Mere.

Und noch mehr.

Et kig og løb langs floden.

Forplejningen spillede Toyota-112% : vand, energidrik, cola, varm te, bananer, frugt, chokolade.

Tilskuere var der også... og de heppede !

Så kom der et stræk, der på mange måder minder om Dyrehaven... åbne vidder.

Overskyet, en let vind...og senere kom solen. Ideelt efterårs-løbevejr !

Her er 13-km tilbagelagt.

Her drejer 1/2-marathonløberne af.

Vi andre skal ud over markerne.

Der blev passet godt på os... jeg hørte nu ingen sirener denne søndag, heldigvis da !

Så er vi rigtigt på landet. Jorden er flak.

Smuk natur.

Vi skabninger har forskellige interesser i livet... her er der f.eks. nogle hunde, der er ude at lufte nogle aber i tøj.

Jeg var desværre ikke hurtig nok til at få et billede af løbets førende løber.. men her er et par andre af de virkelig hurtigt 'modkørende' løbere på vej mod mål.. man skulle ud-hjem samme tur, så at sige.

Et af løbets højdemæssige udfordringer, en lille højderyg som skulle forceres.

Flot udsigt deroppefra.

Nede ved floden igen.

En motorvejsbro som fixstjerne.

Man varmer sig... ved en af væskedepoterne.

Så er jeg kommet til 'vandbroen' (eller kanal eller)... jeg ved ikke helt, hvad det er, de har gang i, men et imponerede bygningsværk er det.

OVER floden. Meget mystisk.

Turens 'yderpunkt'... altså under vandbroen... derefter op igen, modsat ind og hjem.

Hér ! Dette var iøvrigt det eneste kontrolpunkt på ruten, hvilket kan undre lidt, når de nu tog tid med chip.

Mere vandbro...

... og mere udsigt til flod.

Se her: sådan hygger tyskerne sig ved en væskestation... telte, pølser, musik, tilskuere !

Forbi nogle gamle huse.

Stemningsbillede.

Mere. Solen er ved at bryde igennem, dejligt !

32 km er forbi, 10 genstår. Ok, indrømmet... nu glæder jeg mig til at komme i mål.

Flere firbenede venner.

Og flere flotte efterårsfarver.

Selv på de døende kilometer er der musik og stemning, også efter fire timer.

2 km tilbage.

Dette var en meget speciel bygning, jeg ved ikke lige, hvad det er, men meget særegen !

Turens sidste bro forceres.

Noget.

Så er vi inde på de sidste 500 meter...

... og så: MÅL !

Derefter fik jeg min medalje.. og havde egentlig indstillet mig på at løbe de tre km op til mit hotel, tage bad og køre de 7 timer hjem med det samme...men heldigvis kom der lige en sporvogn... og således blev det kun til en lille km ekstra.

Det kunne vel også gøre det efter endnu en weekend med to marathonløb. Næste weekend følger sæsonens sidste store styrkesprøve, også med to marathonløb (indenfor 18 timer).

Således slutter denne beretning.

Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/

beauville
Almindeligt medlem

Brønshøj
posteringer 28

Skrevet - 23/10/2007 :  06:14:00  Vis profil  Besøg beauville's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Du er tosset
Til toppen af siden

Rumpy Pumpy
Rutineret medlem

Hadsten
posteringer 47

Skrevet - 23/10/2007 :  08:36:21  Vis profil  Besøg Rumpy Pumpy's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr

Ha ha ha...........du får mig virkelig til at overveje om løb virkelig også er så sundt.....ha ha ha

Dejligt du er på dette forum.
Til toppen af siden

henriklundjensen
Rutineret medlem

Odense
posteringer 63

Skrevet - 23/10/2007 :  09:32:40  Vis profil  Besøg henriklundjensen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr

Endnu en herlig beretning, det er næsten som at være der selv .
Torr, jeg synes, du skulle sende linket til de tyske arrangører (hvis du ikke allerede har gjort det). Det vil være noget, de synes om.

God vind fremover

Henrik

HLJ
Til toppen af siden

Michael H.
Æresmedlem

Hillerød
posteringer 491

Skrevet - 23/10/2007 :  09:36:54  Vis profil  Besøg Michael H.'s hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hey Tor.

Skønne billeder. Meget af ruten minder lidt om Rudersdal Marathon, med stier gennem skov og løb langs søer.Det så sgu´hyggeligt ud.

Held og lykke i næste weekend. Du skal åbenbart følges derover med min løbemakker Allan. Jeg er desværre skadet i øjeblikket - super at du så kan lufte ham lidt

Michael H.

Marathon-runner
Til toppen af siden

løbforsjov
Stjernemedlem

Tilst
posteringer 196

Skrevet - 23/10/2007 :  11:07:17  Vis profil  Besøg løbforsjov's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr

Gode billeder.

Desværre tror jeg ikke helt at du fik den samme opbakning som nogen af os andre. Specielt de billede af målområdet synes jeg ser ret tomt ud. For mig var det et af de allebedst índløb til mål jeg har oplevet. Fantastisk stemning, masse af tilskuere - de ses ikke på dit billede.
Men da jeg kom i mål 3.39 var det med fuld musik, 8 søde små cheerleader piger dansende i små mini skjørter og masse af tilskuere.

Alt i alt et suverænt løb... bortset fra jeg som sædvanlig gik total ned, når jeg forsøger på at komme ned omkring de 3 timer.

Kent
Til toppen af siden

Jesper
Æresmedlem

Randers
posteringer 876

Skrevet - 23/10/2007 :  22:56:34  Vis profil  Besøg Jesper's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:
Oprindelig indsendt af løbforsjov
8 søde små cheerleader piger dansende i små mini skjørter

der MÅ jeg bare ned

Tak for en masse fantastiske billeder (igen igen) Torr...

med løbevenlig hilsen

Jesper (http://like2run.dk)

"Pain is temporary - Pride is forever"
Til toppen af siden

peiler
Aspirant

Berlin
posteringer 2

Skrevet - 25/10/2007 :  22:30:18  Vis profil  Besøg peiler's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hei Torr,

det var jo ganske fint at du ha innlagt så mange billeder fra løpet ditt.
Jeg løp bare halvmaraton-distansen, der i Magdeburg, uten å bære et kamera, men med denne fotografier har jeg en levende erindring om løpet. Takk for at du tok så mange av dem inn i forumsinnlegget.

Hilsen,
Christian

unnskyld for at jeg skrive en dårlig norsk (og ikke dansk)
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page