Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Brutale billeder og benknusende video 2007
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Brutale billeder og benknusende video 2007
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 08/04/2007 :  15:42:48  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Sig mig, ved FN og Amnesty International, hvad det der, de har gang i oppe ved Ålborg Brutal marathon ? Nej ? Så synes jeg, de skulle studere ruten... det er TORTUR ;)

Bevars, og spøg til side, det er et fint og flot arrangeret løb med mange deltagere...og en i sidste ende en stor personlig tilfredsstillelse at gennemføre netop dette meget hårde løb. Der kan kun siges positive ting om løbet. Men må man alligevel foreslå, at man lægger ruten om, og giver løbet et nyt og ligeså sigende navn i fremtiden...jeg har et par forslag:

• Ålborg Pancake marathon

eller

• Ålborg Only-Downhill marathon

Godt, spøgeriet lagt til side..her kommer et par billeder.

Vi starter med et billede fra skolegården, hvor der blev ventet i spænding inden løbet.

Jeg selv var også spændt...omend usikker på påklædningen på denne koldt blæsende dag.

Så er vi ved startsstedet, der ventes i godt humør.

Poul Ganer glæder sig. Poul ligger i top-5 for flest antal marathon i Danmark, og kunne føje endnu et til samlingen idag.

Andægtigt tales løbet i gang af løbsarrangøren på denne Langfredag 2007

Her de hurtige løbere helt fremme.

Så er starten gået, og vi er på denne meget, meget, meget lange bakke på villavejen.

(Senere i løbet på bakken: Lars Merrald, som kom ind på flotte 3.19).

Stadig på bakken. På billedet min svenske læremester Lennart... Lennart har 5 marathonløb alene i april i år, det er bare for vildt. Hvis man vil studere POSE-running i den rigtige verden, skal man kigge på Lennart, jeg er ret sikker på, hans løbestil er en perfekt udgave haraf. På billedet praktiserer vi dog dét, der hedder gang.

Så har vi lagt bakken bag os...

...og løber herefter ind i den lille skov...

... mod den næste grumme bakke.

Forbi forårstegn.

Modkørende og meget mere end mig hurtigere løbere.

Forplejningen var helt i top med vand, saft, slik og chokolade !

Videre derudaf. Vi kom jo forbi hvert sted på ruten seks gange, altså 18 grumme bakker.

Heldigvis gik det også nedad engang imellem, her med flot udsigt.

De særegne skilte.

Så er vi ved den værste af alle bakkerne, ”Alpe d’Huez” i Ålborg.

Et videoklip fra den grumme bakke:

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=B9ugZNbwGq4

Udsigt til udsigsttårnet i Zoo (?).

Her passeres rutens højeste punkt (faktisk den fjerde bakke på ruten).

Løbet havde fint besøg af World-Runner Jepser Olsen (til venstre), der løb på 2.59.59. Det er altid sjovt at se de ’rigtige’ løbere... i modsætning til en selv, der jo kun er badeturist til sammenligning.

Endelig i mål, altså efter seks runder. Da jeg kom i mål, blev jeg interviewet på live TV til TV2 News, jeg tror nok, jeg fik fyret en masse sludder af...er der nogen, der så det ?

Det var den brutale sandhed i ord og billeder, på gensyn næste år !

Mvh. Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Støt Løb for håb:http://www.temperance.dk/blog/?page_id=17

5-tårns-marathonJørn
Æresmedlem

Kalundborg
posteringer 603

Skrevet - 08/04/2007 :  17:19:05  Vis profil  Besøg 5-tårns-marathonJørn's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.
Som altid flotte billeder,og du kom forbi løverne !!!.Arrangørerne får også stor ros herfra Kalundborg,som de andre år flinke hjælpere,og flot opbakning fra tilskuere,især på dræber bakken,men nu kunne det være rart med turen i lidt højere varme grader næste gang,men det er jo et spørgsmål om påklædning,og når man har sin kone til at stå i skolegården,og kan få hjulpet tøj af eller på,så er man godt hjulpet,vi ses igen til næste år.Hilsen Jørn.

Husk Kalundborg Bane Marathon www.5-taarns-marathon.dk

Løb med Hjerte,Hjerne og Holdning. JP
Til toppen af siden

Carsten DK
Æresmedlem

Aarhus C
posteringer 401

Skrevet - 08/04/2007 :  23:26:43  Vis profil  Besøg Carsten DK's hjemmeside  Svar med kopi af besked

Hvilken vidunderlig visuel løbsberetning! Jeg måtte - efter at have løbet den brutale de sidste 4 år - springe over i år for at være helt frisk til Hamborg om 3 uger, men hold da op, hvor havde jeg lyst til at springe på toget derop i fredags!

Med denne løbsberetning er det jo nærmest som at have været der selv ... og så har man til og med helt friske ben Tak for det ...

Jeg vender tilbage til Aalborg næste år: Der er allerede sat kryds i kalenderen d. 21. marts 2008.

Hilsen
Carsten

(tidligere kendt som "Harpo")

Til toppen af siden

samapa
Stjernemedlem

Nyborg
posteringer 169

Skrevet - 09/04/2007 :  13:53:52  Vis profil  Besøg samapa's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr

Sjov beretning fra et brutalt marathon. Jeg vil nok føle mig mere tiltrukket af dit foreslag om et Ålborg Pancake Marathon

Flot klaret

"Man kan ikke gøre en skildpadde til en væddeløbshest, men man kan gøre det til en meget hurtig skildpadde."
Til toppen af siden

LarsM
Æresmedlem

Hvalsø
posteringer 316

Skrevet - 09/04/2007 :  20:21:07  Vis profil  Besøg LarsM's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor,

Du har fanget stemningen perfekt, og billederne viser en god blanding af alle os "tosser" der jævnligt deltager i diverse marathonløb rundt omkring.

Ruten beskrives rigtig godt, med billeder fra de sværeste steder undervejs.

Håber vi ses snart igen, og tak for billedet af mig selv.

Lars
Til toppen af siden

Grundsøe
Æresmedlem

Næstved
posteringer 204

Skrevet - 10/04/2007 :  19:02:15  Vis profil  Besøg Grundsøe's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hejsa

Har lige siddet og set et lille klip fra fjernsynet om Brutal-marathon.

Det ser rigtig spændende ud og bestemt noget at træne frem imod.

Nu er jeg lige kommet igang igen efter 7 års pause, men håber jeg kan deltage i Brutalmarathon i 2008

MVH

Thomas
Til toppen af siden

jana
Æresmedlem

Aalborg
posteringer 343

Skrevet - 11/04/2007 :  23:25:15  Vis profil  Besøg jana's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr og andre

Flotte billeder, Torr, man får helt lyst til at droppe tidtagertjansen og drøne med næste gang. På vor hjemmeside marathoniaalborg.dk er der nu yderligere billeder fra løbet.

MVH Jan A
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page