Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Barcelona marathon: billeder og video !
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Barcelona marathon: billeder og video !
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 07/03/2007 :  00:44:10  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Her kommer så billederne fra Barcelona marathon. Jeg klipper lige min korte oprindelige beretning ind :

quote:
så fik vi prøvet AZ's ynglingsløb (vil jeg antage ), Barcelona marathon..i sommervarme 22-23 grader, hvilket for mig var lige overvældende nok kommende fra det noget koldere vejr herhjemme.

Løbet og ruten var absolut topklasse, dog var der ikke den store tilskueropbakning, synes jeg....men der var til gengæld mange danskere ude på ruten, det bidrog til stemningen. Selve Barcelona by er jo flot, herlig og lækker...mere herom, når jeg lægger billeder op imorgen.

Tillykke til alle de danske gennemførende !

Jeg boede på det officielle marathonhotel, hvilket løbets vinder også gjorde ! Jeg talte faktisk med ham aftenen inden løbet, han var meget venlig og ydmyg...og jeg kunne forstå, at han ikke havde vundet et marathonløb tidligere. Så hjertelig tillykke til Mr. Johnstone fra Kenya !

Godt, vi taler altså Barcelona marathon 2007...her bygningen for Expo'en på Plaza d'Espanya, hvor også løbets start og mål lå.

Selve byen er lækker, beliggende ved kysten, der er mange attraktioner... og byens 'hovednavn' er arktitekten Gaudi, som vi senere skal se...

Her et billede fra Parc Güell, Gaudi's park, som man absolut skal besøge, hvis man kommer til Barcelona ! Jeg knoklede rundt som turist i 11 timer om lørdagen inden løbet, den klassiske men vel nærmest uundgåelige fejl, man begår, når man er spændende og nye steder. Jeg var helt smadret om aftenen...og kom sent i seng i tillæg...Sevilla-Barcelona 2-1

Barcelona har sine meget luksuriøse strøg, men man ser også den dybe fattigdom, man ofte gør i de større sydlandske byer. Husk altid på: vi løbere her i Danmark lever et luksusliv !!!

Nå, så er vi ved løbsstart..her et festligt indslag ! Manden løb faktisk i den udrustning hele vejen...som om det ikke var varmt nok i forvejen !

Her sættes løbet igang (næsten), se video:

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=E7a2OS62Fe8

Efter tre km. runder vi FC Barcelona's hjemmebane Camp Nou:

Boligblokke...en del km gik igennem sådanne kvarterer...

Op ad den luksuriøse Ps. de Gracia:

Huset til højre er at af Gaudi's hovedværker, Casa Battlo, en stor turistattraktion.

Organiske former (=ingen rette linier)...

Forbi La Pedrera...

Forbi en pave, tror jeg...

...og forbi fetslige levende indslag, Rundt på ruten var der mange bands og diverse underholdning.

Flere imponerende bygningsværker...som der er mange af i Barcelona.

Det mest kendte, byens varemærke: Sagrada Familia, Gaudi's hovedværk, som der stadig bygges på (efter 125 år !)

Mere Sagrada Familia.

Vi skal videre... her passeres den futuristiske jernbanebro (!) Pont de Calatrave:

1/2 marathon passeres lige før pl. de les Glòries Catalanes med det karakteristiske højhus her:

Derefter ud på noget motervejs-noget...

..og efter at have lidt rundt i den samme firkant, kom vi endelig ud til havet, et herligt stilskifte !

Palmer

Videre..forbi den Zoologiske have og lige efter Triumfbuen:

Så begynder 'nedstigningen', her er vi på c. de Ferran, em kendt handelsgade. Bemærk de karakteristiske lamper.

Her er vi så på 'La Rambla', Barcelona's hovedstrøg og stedet for gøgl og pjat, musik osv.

F.eks. et par cykelryttere

En glad (men meget træt) Tor på Ramlaen

Ude af Ramblaen igen, forbi søjlen med Columbus:

Mere futurisme på de døende kilometer...

Der var en del danskere med, her et par af dem

Her en lille video fra målgangen:

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=-TR5rSSDiVk

I mål og med medalje !

Det var det, tak for denne gang ! Løbet kan anbefales !

Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Støt Løb for håb:http://www.temperance.dk/blog/?page_id=17

flemming@als.ro
Æresmedlem

Odense S
posteringer 354

Skrevet - 07/03/2007 :  01:22:45  Vis profil  Besøg flemming@als.ro's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Wooow man kan jo næsten mærke varmen stråle ud fra skærmen .
Tak for nogle rigtig fine billeder - har aldrig været i Barcelona men byen ser rigtig fin ud.

Venlig hilsen Flemming
Til toppen af siden

MortenTL
Æresmedlem

posteringer 645

Skrevet - 07/03/2007 :  06:35:27  Vis profil  Besøg MortenTL's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Synes virkelig også det er nogle fascinerende billeder, de giver en meget lyst til at deltage i løbet...

Tak for beretningen og billederne!

Mvh Morten

"no pain, no game"
Til toppen af siden

eran
Rutineret medlem

Taastrup
posteringer 40

Skrevet - 07/03/2007 :  08:34:51  Vis profil  Besøg eran's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Kære Torr!

Tak for en fantastisk beskrivelse med billeder af dit nyeste marathon. Det var (næsten) som at være der selv. Imponerende,
at du kan tage billeder, m.v. mens du løber marathon - hvilket overskud!

Det er i det hele taget en stor fornøjelse at læse dine beretninger
og din entusiasme, ikke mindst mht. ChiRunning. Flot - flot!!

Mange hilsener

Erland
Til toppen af siden

Frank F
Stjernemedlem

Esbjerg
posteringer 150

Skrevet - 07/03/2007 :  09:25:30  Vis profil  Besøg Frank F's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

var i Barcelona for snart to år siden. Tak for gensynet. Det er da bestemt et løb der er værd at overveje ud fra din beskrivelse og billeder.

Frank F
Til toppen af siden

kraka
Æresmedlem

holte
posteringer 375

Skrevet - 07/03/2007 :  13:52:26  Vis profil  Besøg kraka's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Fedt - man kan lugte foråret.
Claus

Til toppen af siden

carlo1302
Stjernemedlem

Græsted
posteringer 133

Skrevet - 07/03/2007 :  14:51:52  Vis profil  Besøg carlo1302's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Som altid, så er der dokumentarisk kvalitet over dine indslag....

Det er nærmest en motivationsfaktor at følge dine bedrifter....

Velkommen tilbage......

Running is living.....
Til toppen af siden

Thomas C
Aspirant

posteringer 2

Skrevet - 08/03/2007 :  08:53:09  Vis profil  Besøg Thomas C's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tack för ännu en trevlig rese och löparberättelse. Hoppas att lopp nr 40 går bra i gladiatorspelens stad Rom den 18:e

TC
Til toppen af siden

Migger
Almindeligt medlem

Ørestad, Kbh.
posteringer 22

Skrevet - 08/03/2007 :  09:46:32  Vis profil  Besøg Migger's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tak for et inspirerende indlæg, Tor. Lyder som en rigtig god oplevelse.
Til toppen af siden

fart og tempo
Aspirant

Hvidovre
posteringer 3

Skrevet - 08/03/2007 :  16:24:13  Vis profil  Besøg fart og tempo's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr

Det var hyggelig at møde dig ved starten. Tak for alle de gode billeder fra hele ruten.

VH Lars
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page