Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Socialmarathon 2006 - i hagl og blæst
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Socialmarathon 2006 - i hagl og blæst
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 31/12/2006 :  16:10:15  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
På denne eftermiddag går mine tanker hverken til søens folk eller rejepillerne i Grønland ... men derimod til de mange gæve løbere, der forcerede såvel strid kuling, haglvejr og regn i dagens Socialmarathon anno 2006. Atter i år et arrangement helt i top med super forplejning undervejs og søde mennesker blandt hjælpere og løbere. En del kendte ansigter mødte hinanden og udvekslede ting dem fortroligt .. øh,I ved, hvordan det er . Opsummerende om løbet kan det siges, at et imponerende stort antal mennesker valgte at være aktive denne årets sidste dag..og støttede dermed også det gode formål at donere penge til Rigshospitalets børneafdeling.

Til billederne..vi startede i den langsomme gruppe 08.45 !

Steen Sjøgreen holder tale inden starten.

..her kan vi høre lidt af det !

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=e7Ws7H2-VeA

Trængsel ved første depot.

Man ser sgu ikke for godt ud på denne tid af dagen...

..så vi løber videre...

Så er vi nået til Amager Fælled, her blev vejret rigtigt stygt !

I sort kasket spotter vi Allan Hansen.

Her fornemmer vi stemningen - grum og klam !

Et lille naturkunstværk.

Så har vi passeret halvvejs og er nået til lufthavnen.

Endnu et kunstværk.

I lufthavnen gik ruten igennem Terminal 2 og 3 ... meget fornøjeligt !

Forbi en dyr adresse.

Kastup lystbådhavn.

Flinke hjælpere ved depot. TAK FOR HJÆLPEN !

Ud i den kolde vind på Amager Standpark.

Her kommer den hurtige gruppe, 3.45.

Kendte ansigter ? I hvert fald glade løbere.

Så nærmer vi os Operaen, dog først et par fartøjer her.

Kraner...jeg synes bare, det lignede et godt motiv.

Operaen ! Tak, Hr. Møller, hjertelig tak ! Akustikken er fænomenal !

Blink mod havnen og centrum.

Nu er jeg fed i forvejen, så jeg gik ikke ind for at købe mere...

Et kirketårn med en lille mand på toppen. Hvem der bare var det.

Dermed blev årets sidste billeder skudt og denne beretning er forbi. Tilbage genstår kun at ønske GODT NYTÅR og held og lykke med jeres løb i 2007. Husk at være det bedste I kan, for jer selv og andre !

Tor

Min blog om marathon og spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/

May-Britt
Æresmedlem

Birkerød
posteringer 2701

Skrevet - 31/12/2006 :  16:31:40  Vis profil  Besøg May-Britt's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Som sædvanlig en glimrende foto-serie - mon der følger endnu en fra midnatsløbet???
Rigtig god tur Tor

"A race is a work of art that people can look at and be affected in as many ways they’re capable of understanding."
Steve Prefontaine
Til toppen af siden

5-tårns-marathonJørn
Æresmedlem

Kalundborg
posteringer 603

Skrevet - 31/12/2006 :  16:34:09  Vis profil  Besøg 5-tårns-marathonJørn's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.
Fine billeder,du er godt nok hurtig,vi er såmænd også lige kommet hjem,og så hedder det sofa i 1½ time,og så ellers til Nytårsfest,men på den stille måde,og det er jo en af fordelene ved at løbe Marathon på denne dag,man kan ikke selv nå at holde noget,men så støtter man en god sag,og det var så 6 gang jeg deltog,og igen var det et godt arrangement,stor tak for det.Kan i nu alle have et godt Nytår og passe godt på jer selv,og så ses vi til Vinter Marathon den 14 Januar,og Tor, kan du have en god tur til dit næste Marathon,du er sgu sej !!.Mange Hilsner fra Majbritt & Jørn.

www.5-taarns-marathon.dk

Løb med Hjerte,Hjerne og Holdning. JP
Til toppen af siden

shortrunner
Stjernemedlem

Hillerød
posteringer 137

Skrevet - 01/01/2007 :  21:06:39  Vis profil  Besøg shortrunner's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Alle!
Godt ide med pengene til et godtgørende formål!
Jeg og min makker deltog i 4 timer gruppen!
Starten gik fint og vi kom til første depot efter 33min
og det var alt okay,løb så videre og løb med 2 andre
200-300 efter gruppen og vi snakkede lidt om hvornår næste
depot kom og hvor km skiltene var!
Det kom efter 1 time og 53 minutters løb ,km skilte så vi ikke!
Ved depotet stod gruppen og snakkede om hvor langt vi havde løbet,
nogen sagde 17km andre mellem 20 og 21km!
Vi havde løbet forkert sagde nogle andre
Jeg tænkte mit og vi løb videre!

Jeg blev hurtigt hægtet af gruppen og kom så langt bagefter
at jeg ikke kunne se den ,men jeg fandt dog vej over til startområdet
hvor næste depot var ,her kunne jeg se gruppen dreje til vensre ad Ammager Landevej!
Ved dette depot stod nogle af hjælperne og diskuterede hvad for en
vej vi skulle løbe,nå tænkte jeg og mindedes den gang jeg var på et posthus i Nepal hvor de ingen frimærker havde!
En på cykel sagde at vi skulle løbe igennem lufthavnsterminalerne
så jeg løb den vej ,men kunne ikke se gruppen og da jeg havde løbet lidt rundt dernede ved Termenal 3 og ingen kunne se ,heller ikke ham på cyklen,og ikke vidste hvor man skulle løbe hen,valgte jeg at udgå
og jogge tilbage Start!
Senere fortalte min makker at de havde løbet inde i Terminalen
og var blevet stoppet af noget Security!
Hvad har de rejsende ikke tænkt ,når sådan en flok drivvåde
Marathontosser kommer løbende inde i Check-in hallen
Mon det kan ske i London Heathrow eller Paris de Gaulle

Nå men jeg fik nogle af godterne inde i kantinen og sad og snakkede
lidt med nogle af dem der havde løbet 1/2 marathon ,de var også blevet hægtet af deres gruppe,og vidste heller ikke hvor de skulle løbe hen men havde ved fælles hjælp fundet tilbage!Hold da Op!

Jeg gik ud i forhallen cirka 13.15 for at mødes med min makker,
der jo skulle komme i mål der omkring!
3.45 Gruppen kom planmæssigt,men jeg troede jo at alle de 3
Marathongrupper skulle komme nogenlunde samlet i mål!

Jeg stod og ventede ihverfald en 1/2 time til og der var ingen løbemakker!
Nogle fra 4.30 gruppen kom i mål før min makker!
Imens kom der løbere i mål fra forskellige retninger,det var sgu
noget jeg aldrig havde troet at jeg skulle opleve!
Min makker kom lige lidt efter og fortalte at hele 4 timer gruppen var blevet splittet op og at de havde løbet forvildet rundt på
Østamager!
Nogle skulle nå en bus så tempoet var blevet sat op og gruppen var blevet splittet!
Flere var stadig ude på Amager sagde han!
I badet havde nogles GPS vist 45km ,så der er nogen der nu kan kalde
sig Ultraløbere!
Hold da op tænkte jeg!

Lidt skiltning ,nogle hjælpere på cykel til at få de bagerste
med ,ville nok gøre mirakler næste gang!

Når men vi fik et bad og kørte grinende hele vejen hjem til Hillerød!
Nå men en ellers en hyggelig dag ,hvor man også mødte en del
kendte ansigter og så er det jo meget sjovt at opleve noget
der er så tåbeligt som det igår!
Godt Nytår til Alle
Hilsen Allan Nielsen!
Til toppen af siden

turtle
Stjernemedlem

Kolding
posteringer 163

Skrevet - 02/01/2007 :  14:03:26  Vis profil  Besøg turtle's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej

Da vi kørte fra Kolding kl. 5.45 denne Søndag morgen, havde jeg ikke forestillet mig at jeg skulle ud på mit livs første 'Ultramarathon'.

Vi ankom til Kastrup svømmehal klokken 7.51, det var stadigt mørkt og regnvejr og en del blæst.

Vi fik startnumre og t-shirt. Min var uheldigvis alm. bomuld, men okay, jeg har allerede så mange 'tekniske', så denne kan da bruges til daglige gøremål.

Allerede ved starten syntes jeg at det virkede lidt kaotisk, men vi blev da sendt afsted, fik også at vide at der var så mange lodtrækningspræmier at man skulle være godt dum hvis man ikke vandt en Afsted kom vi, hastigheden var fin, masser af overskud til trods for vejret. Første depot efter 5,7 km. og det var en af de gode oplevelser. Rigtig godt. Vi fik at vide at der var 10 km. til næste depot, så det var jo ikke galt. Men så begyndte ulykkerne at regne ned over vores lille gruppe der skulle løbe på 4 timer. Vi løb ud på Amager fælled. Der stod en strid vind ind skråt forfra og regnen væltede ned. Tankerne gik tilbage til 2005 og Sønderborg Marathon i et tilsvarende vejr. Allerede nu hang de første langt tilbage i elastikken, til trods for et behersket tempo. På et tidspunkt blev der holdt en lille pause for at samle op på flokken, og her begyndte man at ane at noget var gået galt. Der var lidt tvivl om hvilken vej vi skulle løbe. Nå vi kommmer igang igen, men der går ikke mange minutter før end der igen er nogle der hænger gevaldigt. Stien krydses lidt fremme af en størrer flok hjorte, som sikkert har undret sig over vores lille flok to-benede væsener. Længere fremme, ude på et stort åbent område, drejer vi til højre på stien og mange kilometer fremme, kan man se Fields. Jeg har her en svag fornemmelse af at kunne se en flok hvidklædte løbere helt ude i horisonten. Jeg troede at vi måske kunne se 4.30 gruppen, men det har måske været 3.45 gruppen, som havde overhalet os uden at vi vidste det. Endelig efter knap 15 km. kommer vi til det andet depot, som også er rigtigt flot. så nu har vi løbet ca. 21 km. Vi kommer igang igen, og nu begynder det for alvor at knibe for enkelte deltagere at hænge på. De få kilometer til svømmehallen og det 3. depot knækker nok gruppen lidt over. Om nogle får et knæk fordi vi har løbet ca. 3 km. forkert på dette tidspunkt ved jeg ikke. Men de sidste fra flokken kommer først til depotet da vi er ved at forlade dette. Samtidig stopper vores fartholder/vejviser så nu er der nærmest ingen styr på gruppen længere. En enkelt forsøger at få lidt samling på vej ud mod lufthavnen, men det må opgives. De hænger for meget og andre i gruppen kan se at tiden skrider, så tempoet må holdes. Det er nu heller ikke et overvældende højt tempo, såh.....

Vi løber igennem terminal 2 og 3, rejsende i lufthavnen smiler og synes vist at det er okay. Vi kommer ud af terminal 3 og pludselig bliver vi 'anholdt' af en lidt emsig airport security, som ikke vidste hvad der foregik. Vi lader ham på følgecyklen blive for at udrede trådene og forsætter løbet. Amager strandpark droppes for at regulere lidt på kilometrene. Operaen rundes, Christiania passeres, feltet er trukket langt ud. Jeg ligger og sejler imellem en rødklædt løber foran, der gerne vil have tempoet lidt op, og så en hovedgruppe på under 10 løbere der gerne vil holde det lidt nede. Imellemtiden har jeg tændt for min julegave, en ipod shuffle, ikke særligt socialt, men gruppen er jo spredt og opløst. Vi overhaler Torr fra 4.30 gruppen. Endelig, eller allerede, svømmehallen er lidt fremme til venstre.

Status:
Ingen lodtrækningspræmie til mig og så løb vi endda forkert, så vi må jo være lidt dumme

Ifølge min gps 44,5 km. så det var så mit første ultra, og dermed en PR i distance.

Samlet tid var 4 timer og 21 minutter, så selvom der var et par kilometer ekstra har tempoet jo ikke været overvældende. At nogle så har haft svært ved at hænge på tyder jo blot på at de skulle have valgt en anden gruppe.

Depoterne var rigtig gode og søde og rare hjælpere ved disse. Godt nytår til hjælperne og tak for indsatsen.

Omklædning, udstrækning og lidt væske og kransekage. Så er det bare hjemad mod Kolding. 16.20 sætter jeg mine to løbefæller af ved klubhuset i Kolding og kører hjem for at færdiggøre nytårsmenuen til om aftenen. Kl. 2.30 mandag morgen er det en træt mand der kravler under dynen.
Et efter omstændighederne sjovt arrangement og det er da muligt at det skal prøves igen.

Godt nytår til alle og tak for året der gik.

/Turtle

Til toppen af siden

F_OX
Stjernemedlem

Ballerup
posteringer 104

Skrevet - 02/01/2007 :  15:39:33  Vis profil  Besøg F_OX's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Kære løbere
Tak for en god dag
til officials og Steen for en perfekt afslutning på året...

Tak til alle de friske løbere -
speciel tak til hold 3.45 som i år var utrolig
homogent og dygtige til at ligge bag fartholderne
- Det var en sand fornøjelse.

Og så må vi da blive mange til Ultra-Socialen næste år
med et helt hold løbere på 44,5km

GODT NYTÅR til alle
- Vi vender tilbage næste år.

Mvh
JAN MORTENSEN
Fartholder på 3.45
Til toppen af siden

run forrest run
Æresmedlem

posteringer 507

Skrevet - 02/01/2007 :  20:07:43  Vis profil  Besøg run forrest run's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg vil også tilslutte mig ros til især Steen, officials og 3:45 holdet. Skønt med et super humør hos alle selv når regn og blæst var værst Det er bare typisk løbere!!!!

Som Jan skriver, så er der mange potentielle startere til ultrasocialmarathon i 2007. Vi var 11 løbere på Hovedbanen til ultraen i søndags, hvilket er en stigning på 275% i f.t. sidste år.

Rigtig godt nytår fra endnu en fartholder på 3:45

Gomez
http://medlem.jubii.dk/ultrarunning/
Til toppen af siden

ralle
Nyt medlem

Søborg
posteringer 9

Skrevet - 03/01/2007 :  01:31:14  Vis profil  Besøg ralle's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej

Ja her kommer så mine billeder fra 3:45 gruppen

1) Der står god nok FINISH, men vi skal først til at starte og det styrter ned

2) Kø ved det første depot men stemning er høj selvom det på det tidspunkt had varer bede med svømmefødder istæden for løbesko

3) Så er vi på Amagerfælle og her er ”bakken” på turen ;-)

4) Vejer klar op og himlen bliv mere blå

5) De glade fartholder

6) Så er der varmt te – det var godt

7) Halvvejs og en tosset løber (undtagne)

8) En tur i lufthavnen

9) Nej der er ikke tid til at shoppe

10) Ned til toge

11) og op igen

12) Var det noget med en æbleskive?

13) Amager-stranpark med vindmøller i baggrunden

14) Operaen

15) men vi måtte ikke løbe igennem

16) Så det lige før vi er i mål og vi løbe sammen med en af de andre grupper

17) MÅL!!!

18) Og så var det jo nytår

Tak for en god tur og godt selskab på 3:45 holde.
Socialmarathon viste sig at blive en natur oplevelse ligesom i 2005.

Ps. Det er første gang jeg prøve at tage billeder under et løb. Tor, jeg er mage imponer af at du kan tage så mange skarpe og u-ryste billeder under dine løb.

- Rasmus
Til toppen af siden

run forrest run
Æresmedlem

posteringer 507

Skrevet - 03/01/2007 :  08:14:20  Vis profil  Besøg run forrest run's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Rasmus.

Stoooooooort med alle billederne. Torr har virkelig fået konkurrence !!!!!

Gomez
http://medlem.jubii.dk/ultrarunning/
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 03/01/2007 :  10:06:01  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Gode billeder, ralle !

Konkurrence ? Jeg ser det mere som en sex-ting: jo mere, jo bedre

T

Min blog om marathon og spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Til toppen af siden

hitkoch
Stjernemedlem

nykøbing falster
posteringer 100

Skrevet - 03/01/2007 :  19:31:01  Vis profil  Besøg hitkoch's hjemmeside  Svar med kopi af besked
jeg kan kun tilslutte mig de rosende ord, det var et rigtigt hyggeligt løb.
sjovt med nogle billeder, dog troede konen(som ikke er løber) ikke at jeg var rigtig velbevaret i hovedet da hun så vejret, og stadig omtalte det som fedt under aftenens middag.

jeg tror helt sikkert at jeg er under uret på banen næste år.

ses 14/1 i Kalundborg

mvh rene
Til toppen af siden

Vix
Rutineret medlem

posteringer 38

Skrevet - 04/01/2007 :  08:05:23  Vis profil  Besøg Vix's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej alle..

Først og fremmest godt nytår.

Vil også bare lige takke mange gange for et sjovt og varieret løb, hvor især lufthavnsdelen tog kegler hos undertegnede.

Endvidere skal 3:45 gruppen have stor tak og ros for den gode opbakning derude. Det var mig der løb med Junior i løbevogn, og folk var rigtig flinke til at løfte, skubbe og generelt tilbyde sin hjælp. Super!!

Vi ses, forhåbentlig, den 14. (hvis alt passer med arb.) og helt sikkert igen

Vix - Zorba Løb
Til toppen af siden

supermand
Stjernemedlem

københavn
posteringer 95

Skrevet - 04/01/2007 :  22:03:29  Vis profil  Besøg supermand's hjemmeside  Svar med kopi af besked
hej alle
en super oplevelse, jeg var med inde fra hovedbanen, og nød hele turen, det var fantastisk så god en stemning der var, og man må sige at det var nogle rutinerede ben der var med.. imponerende så godt et felt vi var i 3 45 gruppen. og folk var meget disiplinerede, herved også mange tak til mikkel og jan der styrede tempoet med hård hånd..

og dejligt at se de glade mennesker ved depoterne, det giver lige noget ekstra, dog sprang jeg æbleskiverne over..
et godt løbeår i 2007 til alle

livet leger
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page